سریال «طوبی» که داستانی از دهه ۵۰ تا ۸۰ را روایت می‌کند، این روزها به کارگردانی سعید سلطانی در شهرک سینمای ایران (غزالی) روزهای پایانی ساخت را سپری می‌کند و از امشب پخش خود را آغاز خواهد کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، سعید سلطانی، کارگردان سریال‌هایی چون «ستایش» و «پس از باران» این بار با سریالی با محتوای اربعینی به تلویزیون بازگشته است. سلطانی درباره‌ ساخت سریال «طوبی» و روایت آن که به موضوع اربعین برمی‌گردد، می‌گوید: «طوبی» در روایت اتفاق نویی است که قصه آن از دهه ۵۰ شروع می‌شود و تا دهه ۸۰ ادامه دارد که البته حال و هوای اربعینی خواهد داشت و امیدواریم مردم این سریال را دوست داشته باشند.

سلطانی خاطرنشان کرد: این سریال با قصه‌ای متفاوت و فضایی بیگ پروداکشن اوقات خوبی را برای مخاطبان رقم خواهد زد. در واقع روایتی از دهه ۵۰ شروع می‌شود و دهه ۸۰ که بین کشور ایران و عراق علی‌رغم تنش‌های سیاسی، اجتماعی و نظامی که بین دو کشور اتفاق افتاد، در قصه بین آدم‌ها در این فضا شکل می‌گیرد و امیدواریم مردم ببینند و لذت ببرند.

به گفته‌ حامد حسینی ـ تهیه‌کننده «طوبی» ـ طرح این سریال سال ۱۴۰۱ ارائه شد؛ طرحی ۳۰ صفحه‌ای که باید برای روی آن پژوهش و سپس نگارش می‌شد. سرانجام کار ۲۷ آبان ۱۴۰۲ کلید خورد و قرار بر این بود در ایام محرم و صفر به پخش برسد.

تهیه‌کننده «طوبی» با اشاره به سختی تولید چنین سریال‌هایی گفت: ساخت «طوبی» سنگین بود؛ چراکه با لوکیشن‌های مربوط به ایران و عراق روبه‌رو بودیم. به همین جهت این سریال شرایط سختی در تولید داشت به نوعی که عمارتی که به عنوان لوکیشن عراقی سریال در شهرک غزالی ساخته شده است در مساحتی به اندازه ۲۷۰۰ مترتعبیه شده است. دکورها ماندگار ساخته شده و با طراحی ویژه‌ای که در نظر گرفته شده قابلیت تبدیل شدن به بیش از ۵۰ لوکیشن را دارد.

به گفته‌ حسینی تولید سریال «طوبی» پایان شهریور ۱۴۰۳ به اتمام می‌رسد. خوانندگی تیتراژ این سریال را محمد اصفهانی بر عهده دارد که قرار است از امشب، ۱۳ مرداد از شبکه یک سیما به پخش برسد.

رحیم نوروزی، فریبا متخصص، پرویز فلاحی پور، هومن برق نورد، امین زندگانی، فرهاد آییش، شبنم قربانی، رامین راستاد، مهدی سلوکی، سودابه بیضایی و ... از جمله بازیگران این سریال هستند.

حسین امیرجهانی نویسندگی این سریال را بر عهده داشته است. این نویسنده سابقه نگارش «نجلا» را در کارنامه خود دارد. از عوامل تولید این سریال نیز می‌توان به علیرضا زرین دست، فیلمبردار باسابقه سینمای ایران اشاره کرد.

سریال «طوبی» از امشب پخش ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه پخش خود را آغاز می‌کند.

منبع: ایسنا