تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۴

پسری که در دو روز مختلف، پدرش و راننده اسنپی را با شلیک‌ گلوله به قتل رسانده بود، دستگیر شد و جزییات قتل‌ها را بازگو کرد.

همشهری آنلاین - حوادث: بامداد چهارشنبه گذشته دختر جوانی با پلیس تماس گرفت و از حادثه‌ای تکان دهنده خبر داد. او گفت: من و مادرم در مهمانی بودیم که برادرم تعدادی عکس برایم فرستاد. او عکس‌هایی از دستان خون آلود پدرم و یک کلت کمری فرستاد و پایین عکس‌ها نوشته بود؛ «من بابا را به قتل رسانده‌ام.». با دیدن عکس‌ها وحشت کردم و همزمان که به سمت خانه حرکت کردم، با پلیس تماس گرفتم.

بعد از این تماس، تیم جنایی پایتخت راهی محل حادثه در ساختمان قدیمی در محله بهارستان، شد. آنها پس از ورود به ساختمان، با جسد پدر خانواده که به ضرب گلوله به قتل رسیده بود، روبه‌رو شدند. با دستور قاضی محمدجواد شفیعی، بازپرس جنایی تهران تحقیقات آغاز و معلوم شد که مقتول کارمند حراست یکی از دانشگاه های تهران بوده است. پسر خانواده که بر اساس شواهد موجود، عامل جنایت بود فراری شده بود و خواهرش به تیم جنایی گفت: برادرم اختلافات زیادی با پدرم داشت. آنها مدام بر سر مسائل جزیی با هم درگیری داشتند و تصور می‌کنم که برادرم قتل دیگری هم مرتکب شده است.

وی ادامه داد: چند روز قبل برادرم درحالیکه دستانش خون آلود بود به خانه آمد. وقتی علتش را پرسیدم، مدعی شد که یک راننده مسافرکش را به قتل رسانده است. او اسلحه‌ای همراهش بود که با آن تهدیدم کردم اگر این موضوع را به کسی بگویم، جان مرا هم می گیرد.

قتل راننده اسنپ

با بررسی‌های بیشتر معلوم شد که بامداد ۵ مرداد، جسد مردی حوالی وردآورد کشف شده که بر اثر اصابت ۷ گلوله به قتل رسیده بود. تحقیقات نشان می‌داد که مقتول مسافرکش اینترنتی بوده و با ماشین پژو پارس خود مسافرکشی می کرد که ماشین وی توسط قاتل به سرقت رفته اما چند روز بعد حوالی میدان امام حسین کشف شده بود. با این اطلاعات معلوم شد که اظهارات دختر جوان مبنی بر اینکه برادرش یک راننده مسافرکش را هم به قتل رسانده، حقیقت دارد.

با این اطلاعات، جست و جو برای دستگیری قاتل ادامه یافت تا اینکه وی روز پنجشنبه در شرق تهران دستگیر و در بازرسی او یک کلت کمری و ۱۶ فشنگ کشف شد. او در بازجویی ها به دو فقره قتل اعتراف کرد و گفت: مقتول اول، یک مسافرکش اینترنتی بود. شب حادثه در شرق تهران سوار ماشین او شدم تا به خانه دوستم در شهرک اندیشه بروم. بین راه یادم آمد که پول ندارم. به راننده گفتم پول کرایه ندارم اما او با من بد صحبت کرد. من هم عصبانی شدم و با اسلحه ای که همراهم بود چند گلوله به سمتش شلیک کردم و ماشینش را به سرقت بردم. چند روزی با ماشین دور دور کردم و بعد حوالی میدان امام حسین رهایش کردم.

متهم درباره قتل دوم نیز گفت: با پدرم اختلاف داشتم و نمی‌توانستم اخلاقش را تحمل کنم. هر بار هم که می خواستم با او صحبت کنم، عصبانی می شد و مرا تحقیر می کرد. حتی مرا از خانه بیرون کرد و یکبار جلوی چشم من، مادر و خواهرم را کتک زد.

این پسر ۲۰ ساله ادامه داد: شب حادثه مادر و خواهرم در خانه نبودند. من هم رفتم طبقه سوم خانه مخفی شدم و وقتی پدرم رسید به سمتش هجوم بردم و با شلیک گلوله و ضربات چاقو جانش را گرفتم.

متهم گفت: پس از ارتکاب قتل پدرم به خانه یکی از بستگانم در شمال کشور رفتم که آنها از من خواستند به تهران برگردم و خودم را معرفی کنم.

پس از انجام تحقیقات و از آنجا که به نظر می رسد متهم دچار اختلالات روانی باشد، بازپرس جنایی دستور داد تا وی به پزشکی قانونی معرفی و سلامت روانی وی بررسی شود.