جبهه مقاومت به ویژه ایران نیاز به یک دستاورد بزرگ دارد و باید ضربه ایران به اسرائیل اگر نظامی یا امنیتی باشد باید در حد اسماعیل هنیه رئیس دفتر فقید سیاسی حماس باشد.

همشهری‌آنلاین - حمیدرضا غلامزاده؛ چند روز بعد از سفر نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به واشنگتن و سخنرانی وی در کنگره آمریکا، شهید اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران ترور شد. نتانیاهو در سفری که به آمریکا انجام داد با جوبایدن، رئیس جمهور مستقر دمکرات‌ها و همچنین کامالا هریس، نامزد دمکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دیدار و گفتگو داشت.

مشخص است که ترور شهید هنیه در تهران نتیجه و خروجی سفر نتانیاهو به آمریکاست. تصور آمریکا و اسرائیل این است که تهران خویشتنداری می‌کند و به همین دلیل فکر می‌کنند ایران واکنش جدی نشان نخواهد داد. این موضوع در راستای سناریو 10 ماه اخیر تل آویو بعد از عملیات طوفان الاقصی است. اسرائیل قصد دارد با توسل به بمباران شدید مناطق مسکونی و کشتار مردم غیرنظامی پاکسازی نژادی گسترده‌ای را در غزه انجام دهد و این ترورها هم برای همین انجام می‌شود که شکست نظامی در غزه را جبران کند.

اسرائیل قصد دارد با کشتار شدید مردم غزه جنگ را تمام کند و بعد از آن برای اینکه از بن بست راهبردی خارج شود با ترور شخصیت‌های مهم مقاومت جنگ را از ابعاد نظامی خارج و درگیری امنیتی ایجاد کند. لذا اسرائیل با همکاری آمریکا تمرکز اصلی خود را برای ترور فرماندهان مقاومت گذاشته است.

اولویت اصلی اسرائیل هم ترور سران حماس و حزب‌الله لبنان است. تصوری که آمریکا و رژیم صهیونیستی دارند، آن است که با ترور چند چهره مهم مقاومت ضربه جدی به نیروهای مقاومت در منطقه وارد کنند. تل آویو قصد دارد یک ضربه شبکه‌ای با توسل به ترور به شبکه مقاومت در منطقه وارد کند تا از بن بست خارج گردد.

این احتمال وجود دارد که آمریکا از جزئیات عملیات‌ها خبر نداشته باشند تا بدین صورت از مسئولیت خود بعد از ترور سلب تعهد کنند. رژیم صهیونیستی اکنون وبال گردن آمریکا شده است و از سوی واشنگتن نمی‌تواند آن را رها کند ولی از آن طرف آمریکا هم با هزینه تراشی اسرائیل روبرو است. ترور اخیر قطعاً برای آمریکا دردسر زیادی دارد. اگر پاسخ مقاومت شاخص باشد باید به آمریکا فشار وارد شود که نتانیاهو کنار برود و با تغییر در ساختار سیاسی اسرائیل به سمت کاهش تنش در منطقه پیش بروند.

جبهه مقاومت به ویژه ایران نیاز به یک دستاورد بزرگ دارد و باید ضربه ایران به اسرائیل اگر نظامی یا امنیتی باشد باید در حد اسماعیل هنیه رئیس دفتر فقید سیاسی حماس باشد. تمرکز ایران باید به سمت نظامی و مستقیم باشد تا اینگونه تل آویو ضربه سنگینی خورده و آمریکا هم با توجه به انتخابات پیش رو وارد درگیری نظامی مستقیم به منطقه غرب آسیا نخواهد شد.