یک کلام از مقامات ایران کافی بود تا زندگی روزمره اسرائیلی‌ها در تل آویو و دیگر شهرهای اشغالی غیرعادی شود.

همشهری آنلاین: یک کلام از مقامات ایران کافی بود تا زندگی روزمره اسرائیلی‌ها در تل آویو و دیگر شهرهای اشغالی غیرعادی شود. کلمه «خونخواهی»، مهمترین، کوتاه‌ترین و در عین حال پرمعناترین پاسخ رسمی ایران پس از ترور و به شهادت رساندن «اسماعیل هنیه»، رهبر سیاسی حماس در تهران توسط عوامل صهیونیستی بود. پس از شهادت هنیه، اگرچه اوضاع در خیابان‌‎های تهران عادی است، اما میدل ایست آی تصاویر و فیلم‌هایی را از خیابان‌های تل‌آویو نشان داده که در آن اسرائیلی‌ها از ترس و نگرانی شدید خود بابت حمله احتمالی و پیش رو توسط ایران سخن می‌گویند:

لغو برنامه ها: یک زن اسرائیلی گفته است که پس از تهدیدات ایران احساس امنیت نمی کند و به ناچار برنامه های روزمره خود را لغو کرده است.

نگرانی از جنگ: زن دیگری به الجزیره گفته است که بسیاری مردم می‌دانند که ترور هنیه باعث جنگ بزرگ‌تری خواهد شد و نگران هستند.

خالی شدن خیابان‌ها: «اوری گلدبرگ»، کارشناس سیاسی در تل آویو گفته است که پس از ترور هنیه و تهدیدات ایران، مردم کمتری در خیابان‌ها هستند، چون احساس کلی اضطراب وجود دارد.

افزایش لغو پروازها به تل آویو: لغو پرواز خطوط هوایی مجارستان، لتونی و اتیوپی به تل آویو پس از اقدام مشابه توسط شرکت دلتا، یونایتد ایرلاینز، لوفت هانزا، اتریش ایرلاینز، بروکسل ایرلاینز، فلای دبی و ایر ایندیا

هجوم به فروشگاه‌ها: موج حضور شهرک‌نشینان اسرائیلی برای خرید مواد ضروری در فروشگاه‌ها برای ذخیره موادغذایی برای چند هفته

سایر نشانه‌های اضطراب در میان صهیونیست‌ها پس از تهدید ایران

صف فرار در فرودگاه «بن گوریون»، لغو مرخصی نظامیان، توزیع تلفن ماهواره‌ای بین وزرای صهیونیست، بازشدن درب پناهگاه‌ها، آشفتگی در بازارها اقتصادی، آماده باش پدافند و نیروی هوایی اسرائیل، تعطیلی کارخانه های آمونیاک سازی و مواد شیمیایی، توصیه منع سفر و خروج اتباع کشورها از اسرائیل، تدابیر شدید امنیتی در سفارتخانه های اسرائیل در دیگر کشورها

منبع: روزنامه همشهری