رژیم صهیونیستی توان رویارویی مستقیم با ایران را ندارد. این نظر یکی از کارشناسان بی‌بی‌سی فارسی است.

به گزارش همشهری آنلاین روزنامه ایران نوشت: در پی اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در تهران، علم صالح، دانشیار مطالعات خاورمیانه دانشگاه ملی استرالیا و کارشناس بی‌بی سی، در گفت‌وگو با این شبکه تأکید کرد که اسرائیل توان و امکان تقابل نظامی با ایران را ندارد.

علم صالح در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی اظهار کرد: تهران بخوبی می‌داند که هدف اسرائیل وارد کردن ایران به جنگی است که امریکا مجبور به مداخله در آن شود. اسرائیل امکان نظامی و قدرت نظامی برای این رویارویی مستقیم با ایران را ندارد. آسیب پذیری امنیتی‌اش بالاست و به همین خاطر نمی‌تواند و نمی‌خواهد که وارد جنگ با ایران شود. به همین خاطر با حمله به کنسولگری ایران در سوریه و حمله‌ای که اخیراً در تهران شاهدش بودیم، خواهان این است که به گونه‌ای امریکا را وارد عملیات کند. وی افزود: این را ایران بخوبی می‌داند و وارد بازی‌های امنیتی و اطلاعاتی اسرائیل نمی‌شود. ایران تنها کشوری بوده که در بیش از نیم قرن گذشته توانسته با ۳۰۰ موشک و پهپاد به اسرائیل حمله کند. شکست‌های امنیتی را همه داشته‌اند.‌

ام آی۶، سیا و حتی موساد هم در هفت اکتبر داشته‌اند. این موضوع جدیدی نیست و در طول تاریخ آن را بارها می‌بینیم. بازی‌های اطلاعاتی بازی‌هایی نیستند که برد و باخت داشته باشند.

صالح گفت: اسرائیل فاقد یک استراتژی واضح و روشن برای مشکلات ساختاری و راهبردی که در منطقه پیش روی دارد است. اسرائیل با کشتن یک شخص و حتی تضعیف و ضربه زدن به حماس نمی‌تواند این مشکلات راهبردی و ساختاری خود را حل کند. مشکل ساختاری اسرائیل ایران است؛ قدرتی که در آستانه کسب قدرت اتمی است و گروه‌های بسیاری را در منطقه حمایت می‌کند که می‌توانند برای اسرائیل خطرهای امنیتی بسیار بزرگی داشته باشند.

منبع: ایران