تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۶

رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران گفت: امامزاده یحیی دو هزار و ۳۰۰ پارسل دارد و متأسفانه به واسطه موانع و ضوابط میراثی، امکان بازسازی از این محله سلب شده است.

به گزارش همشهری آنلاین، سید احمد علوی در دویست و پنجاه و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه فصل تابستان در حال عبور است و برنامه ریزی هایی که در حوزه فرهنگی و اجتماعی و ساماندهی اوقات فراغت صورت گرفته باید در حال اجرا باشد، اظهار کرد: انتظار ما این است که همکاران ما در شهرداری این موضوع را به شهروندان اطلاع دهند و در صحن شورا نیز گزارش اقدامات را ارائه کنند.

وی در مورد احیای هویت محله امامزاده یحیی، خاطرنشان کرد: این امامزاده دو هزار و ۳۰۰ پارسل دارد و متأسفانه به واسطه موانع و ضوابط میراثی، امکان بازسازی از این محله سلب شده است.

علوی با بیان اینکه تنها ۳۰۰ پارسل نوسازی شده و دو هزار پارسل فرسوده هستند، تصریح کرد: این واحدهای فرسوده در حال خراب شدن روی سر مردم است. امیدواریم با همکاری شهرداری هم این بافت نوسازی شود و از خالی شدن محله از سکنه جلوگیری صورت بگیرد. شهرداری باید طرحی را برای نوسازی این بافت ارائه دهد.

منبع: خبرگزاری شهر