وب‌سایت خبری «اکسیوس» آمریکا به نقل از مسئولان اسرائیلی و آمریکایی نوشت: «پیش‌بینی می‌شود ایران در ساعات ابتدایی فردا دوشنبه به اسرائیل حمله کند.»

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از شفقنا، اکسیوس به نقل از منابع مذکور خود افزود: «نمی‌دانیم ایران و حزب‌الله به صورت هماهنگ حمله خود را ترتیب خواهند داد یا جداگانه»

مسئولان آمریکایی و اسرائیلی تصریح کرد: «معتقدیم ایران و حزب الله همچنان در حال تلاش بر روی طرح‌های نظامی خود هستند.»

اکسیوس همچنین گزارش داد سفر ژنرال مایکل کوریلا فرمانده سنتکام به منطقه قبل از تشدید تنش اخیر بین اسرائیل، ایران و حزب الله برنامه‌ریزی شده بود و انتظار می‌رود او از این سفر برای بسیج همان ائتلاف بین المللی و منطقه‌ای که از اسرائیل در برابر حمله ایران در ۱۳ آوریل دفاع کرد، استفاده کند.

این وب سایت آمریکایی افزود پنتاگون روز جمعه گذشته اعلام کرد ایالات متحده نیروهای خود را در خاورمیانه تقویت می‌کند تا برای حمله احتمالی ایران به اسرائیل آماده شود همچنین کشتی‌های جنگی و جنگنده‌های بیشتری به منطقه گسیل می‌کند.

اکسیوس به نقل از مقامات آمریکایی نوشت که انتظار می‌رود هرگونه اقدام تلافی‌جویانه ایران به همان شیوه حمله در ۱۳ آوریل باشد اما به طور بالقوه می‌تواند دامنه آن بزرگتر و قوی‌تر باشد و حزب‌الله نیز احتمال دارد در این حمله مشارکت کند.

به نوشته این وب سایت خبری، دولت بایدن نگران است که بسیج ائتلاف بین‌المللی و منطقه‌ای از کشورهایی که از اسرائیل در حمله قبلی ایران دفاع کردند دشوارتر باشد زیرا ترور هنیه در چارچوب جنگ اسرائیل و حماس به احساسات شدید ضد اسرائیلی در سرار منطقه دامن زده است.

اکسیوس به نقل از یک مقام آمریکایی گفت کوریلا قرار است از چندین کشور خلیج فارس، اردن و اسرائیل بازدید کند، در این میان اردن یکی از مهمترین ایستگاه‌های سفر او خواهد بود، اردنی‌ها در حمله ۱۳ آوریل با رهگیری پهپادهای ایرانی که وارد خاک آنها به سمت اسرائیل شدند و با اجازه دادن به جت‌های آمریکایی و اسرائیلی برای استفاده از فضای هوایی خود برای رهگیری پهپادهای ایرانی، نقش مهمی ایفا کردند.

این مقام آمریکایی گفت که ایالات متحده امیدوار است در صورت نیاز، همین اتفاق دوباره تکرار شود.

در پی اقدام رژیم صهیونیستی در ترور «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران و نیز ترور «فواد شکر»، فرمانده ارشد حزب الله لبنان در ضاحیه جنوبی بیروت، تنش‌ها در منطقه به شدت افزایش پیدا کرده است و ایران و گروه‌های مقاومت از انجام عملیاتی قریب الوقوع علیه رژیم صهیونیستی در انتقام خون این شهدا خبر می‌دهند.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان پیشتر در مراسم تشییع پیکر فواد شکر در ضاحیه جنوبی بیروت تأکید کرد: «پاسخ ما به حمله به ضاحیه و شهادت سید محسن و غیرنظامیان حتمی است، دشمن و حامیانش منتظر پاسخ ما باشند».

نصرالله گفت: جبهه مقاومت از سر خشم و عصبانیت نمی‌جنگد، بلکه با عقلانیت و شجاعت و حکمت وارد نبرد می‌شود و این مقاومت است که انتخاب می‌کند چگونه پاسخ دهد.

منبع: شفقنا