بازی‌های المپیک تابستانه پاریس همچنان در حال برگزاری است و عکاسانی از سرتاسر جهان در این شهر حضور دارند تا با شکار لحظه‌های خاص و شگفت‌انگیز نام خود را در تاریخ ثبت کنند.

به گزارش همشهری آنلاین ، تا اینجای کار عکس‌های شگفت‌انگیزی از المپیک ۲۰۲۴ ثبت شده که در ادامه برخی از بهترین‌ها را مشاهده می‌کنید.

پرش طول
تصویری شگفت‌انگیز که توسط دیلان مارتینز از لئو نویگباور، ورزشکار آلمانی، در حال رقابت در پرش طول ده‌گانه مردان گرفته شده است.

بوکس
ریچارد پلهام عکاس، زاویه‌ای عالی برای نمایش جشن پیروزی خدیجه مردی انتخاب کرد. این ورزشکار مراکشی در مبارزه خود مقابل شانتل جردن رید از تیم بریتانیای کبیر پیروز شد.

بلندترین در برابر کوتاهترین
ویکتور ویمبانیاما ۲۰ ساله، با قد چشمگیر ۲۲۴ سانتیمتری‌اش در بازی‌های المپیک خبرساز شد. در جریان مسابقه بسکتبال فرانسه و ژاپن، تصاویر ثبت‌شده از ویمبانیاما در کنار یوکی توگاشی ژاپنی، به دلیل تفاوت قابل توجه قد این دو بازیکن، به سرعت در فضای مجازی پخش شد.

ژست بی‌نقص
یک ژست عالی برای امتیازی عالی. جروم برویله عکاس توانست لحظه بیرون آمدن موج سوار برزیلی، گابریل مدینا، از یکی بزرگ‌ترین موج‌های روز را به عنوان عکسی نمادین ثبت کند.

فری استایل BMX
نه، خوزه تورس گیل آرژانتینی در حال بالارفتن از ستون تاریخی ابلیسک میدان کنکورد نیست. این فقط تصویری شگفت انگیز از یک جلسه تمرین دوچرخه‌سواری فری استایل BMX است که توسط جف پاچود ثبت شده است.

غروب بر فراز پاریس
با غروب خورشید در پاریس، تماشاگران برای تماشای رقابت تیم‌های والیبال زنان ایالات متحده و جمهوری چک جمع شدند. جایی که برج ایفل نیز شاهد بازی آن‌ها بود.

حلقه المپیک
این تصویر خیره کننده از کارلوس آلکاراز، یکی از ستارگان تنیس اسپانیا، هنگام تمرین در ۲۵ جولای برای مسابقات آتی‌اش ثبت شده است.

رویای ژیمناستیک
سیمون بایلز از ایالات متحده در اینجا در حال تمرین دیده می‌شود. بیلز یکی از پرکارترین ژیمناست‌های جهان است که در طول دوران حرفه‌ای خود تاکنون هفت مدال در بازی‌های المپیک کسب کرده که چهار مدال آن طلا بوده است.

افتتاحیه بارانی
در مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک پاریس، ورزشکاران تیم اسپانیا زیر باران پرچم‌های خود را بالا گرفتند.

پاتیل بزرگ المپیک
دو روز پس از شروع بازی‌های المپیک، پاتیل المپیک در کنار برج ایفل غوطه‌ور در نور غروب آفتاب، منظره زیبایی خلق کردند.

معماری خیره‌کننده
ورزشکاران شمشیربازی زنان در کاخ بزرگ پاریس به رقابت پرداختند. اگرچه خود این ورزش می‌تواند بسیار جذاب باشد، اما شکی نیست که معماری بنا نیز توجه بسیاری را به خود جلب می‌کند.

چشم در برابر چشم
در یک بازی چشمگیر تنیس روی میز، یانگ وانگ از اسلواکی در حال نگاه کردن به توپ تصویر شد.

چشم‌ها به جایزه
تصویر ابراهیما دیاو سنگالی حین بازی تنیس روی میز نیز نشان می‌دهد که چشم برنداشتن از توپ برای تمام ورزشکاران این رشته یک اصل اساسی است.

پرش ارتفاع
جرمین گرونبرگ از هلند در رشته ژیمناستیک هنری در حال پرش از میله پارالل به زیبایی تصویر شده است.

اسکیت بورد روی هوا
در طی یک تمرین آموزشی برای اسکیت بورد، این تصویر از کلوین هوفلر برزیلی هنگام پرواز در هوا قبل از فرود بر روی نرده گرفته شد.

سفت بچسب
در جریان یک مسابقه هیجان انگیز جودو، آرتور مارگلیدون کانادایی توسط بهروز خواجه‌زاده از تاجیکستان به طرز ماهرانه‌ای به زمین انداخته داده شد.

شیرجه هماهنگ
در رشته شیرجه همزمان مردان، لیان جونجی و یانگ هائو از چین پس از پرش از روی سکوی ۱۰ متری با هماهنگی کامل، در حال چرخش در هوا دیده شدند.

بادبان‌ها
در مارسی، ورزشکاران قایقرانی اسکیف مردان در ۲۸ جولای به رقابت پرداختند و این تصویر باشکوه از آن‌ها ثبت شد.

دویدن با مشعل
در مراسم افتتاحیه المپیک، یک مشعل‌دار بر فراز موزه اورسی، از معروف‌ترین موزه‌های پاریس، دوید. در پس‌زمینه کلیسای نوتردام که نمادی از شهر پاریس است مشخص است.

نمادی از فرانسه در افتتاحیه
مراسم افتتاحیه المپیک پاریس واقعاً شگفت‌انگیز بود. یکی از صحنه‌های آن شامل ابرهای دودی سه‌رنگی بود که پرچم فرانسه را بر فراز پل پونت داسترلیتز تشکیل می‌داد.

جشن پیروزی
تانگ جی چن وای وی تو از مالزی پس از پیروزی در مسابقه مقابل تیم چین جشنی هیجان‌انگیز را به اشتراک می‌گذارند.

خوشمزه‌ترین مدال
در مراسم اعلام نتایج کایاک زنان، مقام اول به جسیکا فاکس از استرالیا رسید که برای ابراز خوشحالی مدال طلایش را به دندان گرفت.

ایفل پرنور
در مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴، نور برج ایفل به زیبایی هرچه تمام‌تر در آسمان شب می‌درخشید.

بر فراز آسمان
جدای از ورزشکاران، بازی‌های المپیک مطمئناً به خاطر مراسم افتتاحیه خود مشهور هستند. این تصویر در ۲۶ جولای، زمانی که اجراکنندگان بر فراز پل پون او شانژ در پاریس بالا رفتند، ثبت شد.

سوار بر موج‌ها
این تصویری است که از ویلیام دی اسمت از بلژیک در حین تمرین در آب‌های مارسی ثبت شده است.

تمرکز
کاتارزینا وگرزین از لهستان قبل از مسابقه تنیس روی میز مقابل لیندا برگستروم از سوئد، روی توپ تمرکز می‌کند.

هیجان‌زدگی
محمد السید مصری پس از کسب مدال برنز خود پس از مسابقه فینال در رشته شمشیربازی، با جهش و فریادی که در دیوارهای کاخ بزرگ پاریس طنین انداز شد، جشن گرفت.

راگبی به شما بال می‌دهد
در طول مسابقه فشرده نیمه‌نهایی برای رویداد راگبی سون، این تصویر از سلستینو راووتاومادا از فیجی در حالی که با خوشحالی روی خط اوج می‌گرفت و چهارمین تلاش تیمش را به ثمر رساند، ثبت شد.

انعکاس حلقه‌های المپیک
در حالی که اولگا زابلینسکایا از ازبکستان برای دوچرخه سواری در مسابقات تایم تریل انفرادی زنان آماده می‌شد، حلقه‌های المپیک در عینکش منعکس شد.

منبع: همشهری آنلاین