تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۷:۳۳

همشهری آنلاین: بانک توسعه تعاون صبح پنجشنبه 15مرداد در مراسمی در نهاد ریاست جمهوری با حضور مشاور ارشد رئیس جمهور، وزیران اقتصاد و تعاون و رئیس کل بانک مرکزی افتتاح شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، این بانک با سرمایه اولیه 500 میلیارد تومان که بر اساس قانون از صندوق ذخیره ارزی تأمین شده شکل گرفته است و یک بانک توسعه ای به شمار می‌رود.

بانک توسعه تعاون با 2100 نفر کارمند در 361 شعبه و باجه در سراسر کشور آغاز به کار کرده است و شعبات آن آمادگی خدمت رسانی به مردم را دارند.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون در مراسم افتتاح این بانک با اشاره به جهت گیری اصل 44 قانون اساسی مبنی بر برون سپاری و خروج دولت از تصدی گری ها افزود: بخش تعاونی نیز به عنوان یکی از مهمترین بخش های مورد نظر اصل 44 در این زمینه پیشرو بوده است.

عظیمی با بیان اینکه صندوق تعاون در سال 70 با 500 میلیون تومان سرمایه آغاز به کار کرد افزود: تا زمان آغاز به کار دولت نهم سرمایه گذاری در این صندوق به 54 میلیارد تومان رسید و هم اکنون و با پایان این دولت سرمایه آن به 120 میلیارد تومان رسیده و در حدود 2 و 7 دهم برابر سرمایه گذاری در دوران دولت نهم در بخش تعاون نسبت به دوره های قبل افزایش یافته است.

وی میزان پرداخت تسهیلات در سه سال فعالیت دولت نهم را از صندوق تعاون 1310 میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: درهر هشت و نیم روز در دولت نهم با توجه به مصوبات سفرهای استانی یک شعبه در مناطق کمتر توسعه یافته صندوق تعاون ایجاد شد و در تمام استان ها در دولت نهم در این حوزه ادارات سرپرستی ایجاد شده است.

عظیمی با بیان اینکه 55 درصد نیروهای ما در صندوق تعاون و بانک توسعه تعاون تحصیلات دانشگاهی دارند گفت: این در حالی است که در بانک های دیگر 35 درصد از نیروها تحصیلات دانشگاهی داشته یا دارند.

وزیر تعاون هم در این مراسم به فرصت های شغلی ایجاد شده با تأسیس بانک توسعه تعاون اشاره کرد و گفت: بر این اساس 61 هزار و 200 فرصت شغلی ایجاد و 135 هزار فرصت شغلی هم حفظ شده است.

عباسی مأموریت اصلی وزارت تعاون را اجرای اصل 44 قانون اساسی، حضور مردم در اقتصاد و زمینه سازی برای اجرای طرح تحول اقتصادی عنوان کرد و افزود: تشکیل بانک توسعه تعاون با سرمایه دولت با هدف ارتقای بخش تعاون در اقتصاد کشور صورت گرفته است و ما باید در این مسیر حرکت ویژه ای داشته باشیم.

وی افزود: در چهار سال دولت نهم 50 هزار تعاونی تشکیل شد که این رقم 30 درصد از تعاونی ها در طول تاریخ کشورمان است.