جوانان امروزی آنقدر در بازی مافیا غرق شدند که مراسم عقدشان هم سر از مافیا درآورد!

به گزارش همشهری آنلاین، «تب بازی مافیا بی‌خیال بچه‌های من نمی‌شود، می‌ترسم این دوز و کلک کار دستشان بدهد» این جملات را مادر ۲ نوجوان می‌گوید.

این در حالی است که فیلمی از برگزاری مراسم عقد مافیایی در فضای مجازی در روز شنبه وایرال شد که در آن یک دختر و پسر که ظاهراً در بازی مافیا با هم آشنا شدند، به شیوه این بازی ازدواج کردند!

از زمانی که دیمیتری دیویدف روسی بازی مافیا را ساخت تا موقعی که در بهار ۱۹۸۶ در بخش روان‌شناسی دانشگاه دولتی مسکو این بازی پا گرفت،‌ کم‌تر کسی فکر می‌کرد این بازی به محبوبیت برسد.
البته ترند شدن این بازی در ایران هم به اواسط دهه ۸۰ در خوابگاه‌های دانشجویی با عنوان «دزد و پلیس» باز می‌گردد. این بازی هم اکنون در بسیاری از کافه‌های تهران و یا جمع‌های دوستانه و فامیلی انجام می‌شود.

این در حالی است که استقبال از بازی مافیا امروزه جهانی است، به گونه‌ای که از دهه ۹۰ شهرت این بازی به آمریکا و اروپا رسیده و به عنوان یک بازی گروهی جای خودش را باز کرده است.


روانشناس مریم کثیری با اشاره به اینکه مافیا نوعی تمرین زندگی برای انسان در جامعه مدرن است، می‌گوید که «مافیا بهترین مواجهه با دروغگویان و فریبکاران را آموزش می‌دهد». از سویی دیگر روانشناس حمید محمودی‌نژاد با تأکید بر اینکه بازی مافیا منجر به تمرین دروغگویی می‌شود، می‌گوید که این بازی «علاوه بر نابودی برخی مفاهیم ارزشمند جامعه، روح را خسته و آزرده می‌کند».

جامعه‌شناسان معتقدند مافیا تنها یک بازی است، اما در زندگی واقعی رفتارهای نابخردانه‌ یک فرد می‌تواند عقوبت‌های دردناکی برای خود و جامعه‌اش داشته باشد، پس افراط در این بازی منجر می‌شود که فرد از زندگی عادی خودش باز بماند و حتی برخی ارزش‌های جامعه را زیر پا بگذارد، بنابراین بهتر است تعادلی در حضور و انجام این بازی صورت گیرد.

منبع: فارس