رقابت های کشتی فرنگی المپیک 2024 فرانسه از امروز شروع می شود، در حالی که اردوی تیم ملی کشتی فرنگی ایران حال و هوای خاصی برقرار بود.

به گزارش همشهری آنلاین، برخلاف معمول، کشتی گیران المپیکی ایران در هتلی خارج از فضای دهکده المپیک اسکان یافتند. هتلی که به گفته مربیان، کشتی گیران با آرامش بیشتری به تمرینات و آمادگی برای المپیک می پردازند. سالن تمرین فرنگی کاران با تشک هایی مخصوصی که مربیان تدارک دیده اند، تعبیه شده است. همچنین اعضای تیم ملی غذای ایرانی سرو می کنند. جالب اینکه فرنگی کاران به دور از هیاهوی دهکده المپیک در هنگام تمرین به موسیقی محلی گوش می دهند؛ مانند همین ویدئو که آهنگ مازندرانی در سالن کشتی فرنگی کاران ایرانی پخش می شود؛ موسیقی رایج در شمال ایران و به‌طور عمده مازندران و گلستان که به دو شکل موسیقی آوازی و سازی وجود دارد و با موسیقی گیلانی در غرب و خراسانی در شرق پیوند خورده‌است.

6 فرنگی کار تیم ملی اینها هستند: مهدی محسن نژاد (بهبان، خوزستان)، سعید اسماعیلی (دزفول، خوزستان)، امین کاویانی نژاد (اندیمشک، خوزستان)، علیرضا مهمدی(ایذه، خوزستان)، محمدهادی ساروی (آمل، مازندران) و امین میرزازاده(گتوند، خوزستان).

منبع: روزنامه همشهری