در ادامه وحشت و نگرانی صهیونیست‌ها از واکنش قاطع محور مقاومت به ترور شهیدان «اسماعیل هنیه» و «فؤاد شکر»، یک رسانه عبری‌زبان از آماده‌سازی پناهگاهی برای در امان نگه داشتن سران این رژیم از بیم حمله ایران خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین، در ادامه وحشت و نگرانی صهیونیست‌ها از واکنش قاطع محور مقاومت به ترور شهیدان «اسماعیل هنیه» و «فؤاد شکر»، یک رسانه عبری‌زبان از آماده‌سازی پناهگاهی برای در امان نگه داشتن سران این رژیم از بیم حمله ایران خبر داد.

سایت خبری والا عنوان کرد شاباک در بحبوبه نگرانی‌ها از حمله ایران، در حال آماده‌سازی یک مخفیگاه زیرزمینی در بیت‌المقدس برای نتانیاهو و فرماندهان امنیتی است.

روزنامه «اسرائیل هیوم» هم گزارش داد برآوردها حاکی از آن است که ایران دارای موشک‌های بالستیک بسیار پیشرفته‌ای از جمله شهاب 3 و خیبرشکن است که ممکن است با آن به اسرائیل حمله کند.

این روزنامه عبری‌زبان افزود: برخی از موشک‌های بالستیک پیشرفته ایران به سختی قابل رصد و رهگیری هستند و می‌توانند از سد سامانه‎های پدافندی عبور کنند.

روز گذشته هم سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل اذعان کرده بود در اراضی اشغالی، «از ترس پاسخ ایران، آماده‌باش کامل» برقرار است.

این رسانه اسرائیلی خبر داد که «ارزیابی‌ها حاکی از این است که اهداف نظامی در مرکز اسرائیل هدف قرار خواهد گرفت. موضعگیری اسرائیل نیز این است که پاسخ دهد؛ بدون اینکه به جنگ فراگیر ختم شود».

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال روز گذشته در گزارشی در خصوص پاسخ ایران به ترور شهید هنیه در تهران، نوشت در حالی که ارتش اسرائیل جمعه اعلام کرد در حالت آماده‌باش قرار گرفته، مقام‌های آمریکایی تلاش می‌کنند تجهیزات نظامی و شرکای منطقه‌ای خود را برای مقابله با حمله دیگر ایران آماده کنند.

این روزنامه با بیان اینکه برخی نگران هستند، حمله بعدی تهران، بزرگتر و پیچیده‌تر از حمله آوریل باشد، گزارش داد، اسرائیل و آمریکا برای حمله تلافی‌جویانه غیرقابل پیش‌بینی ایران به اسرائیل در همین آخر هفته (شنبه و یکشنبه) آماده می‌شوند.

بنا بر این گزارش، «در آوریل ایران بیش از 300 پهپاد و موشک را بعد از آن که دیپلمات‌ها را از پاسخ خود مطلع کرد و اسرائیل و آمریکا زمان برای آماده شدن داشتند، به سمت اسرائیل پرتاب کرد اما این بار اسرائیل و متحدانش در خلا عمل می‌کنند».

منبع: فارس