اتوبوسرانی تهران ۱۳۴۰ اتوبوس نو و ۵۵ ون ویژه جانبازان را تا پایان سال به ناوگان اتوبوسرانی اضافه می‌کند.

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی علیزاده، با اشاره به برنامه شرکت اتوبوسرانی تهران برای تقویت ناوگان از طریق نوسازی و بازسازی اتوبوس‌ها تا پایان سال، میانگین روزانه تعداد مسافران اتوبوسرانی را در حال حاضر یک میلیون و بیست هزار نفر عنوان کرد و گفت: هم اکنون تعداد اتوبوس فعال در سطح شهر تهران ۳۲۱۸ دستگاه اتوبوس است.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی های انجام شده برای تقویت ناوگان اتوبوسرانی از طریق نوسازی و بازسازی اتوبوس‌ها تا پایان سال جاری می بایست۱۳۴۰ دستگاه به ناوگان اضافه شود، اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی های صورت گرفته تحویل و بکارگیری تعداد ۱۳۴۰ دستگاه انواع اتوبوس دیزلی، برقی و مینی بوس دیگر از محل قراردادهای خرید اتوبوس تولید داخل از شرکت عقاب افشان، شرکت اسنا، شرکت پارسان (اتوبوس برقی ۱۲متری) و مینی بوس مایوان در دستورکار قرار دارد.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران ادامه داد: همچنین تحویل و بکارگیری ۵۵ دستگاه ون مناسب سازی شده جانبازان و معلولان از محل قرارداد تأمین و مناسب سازی خودروی مخصوص حمل و نقل معلولین از دیگر برنامه‌های تأمین ناوگان تا پایان سال‌جاری است.

علیزاده در مورد روند اورهال اتوبوس‌ها نیز گفت: بر اساس برنامه‌ریزی های صورت گرفته، ‌ در حوزه بهسازی و تجهیز ناوگان اتوبوسرانی، بازسازی و اورهال ۴۰۰ دستگاه اتوبوس فرسوده و خرید و نصب ۱۵۰۰ دستگاه تجهیزات کارتخوان در دستور کار قرار دارد.

به گفته وی، همچنین خرید و تعمیر ماشین آلات و تجهیز تعمیرگاه‌های امداد خودرو و واحد تعمیر و تأمین تجهیزات IT، سخت افزارها و نرم افزارها، و امور هوشمند سازی مناطق ۶ گانه و ادارات مرکز نیز در دستور کار اتوبوسرانی تهران قرار دارد.

منبع: خبرگزاری شهر