معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران با بیان اینکه طرح‌های بزرگی در راه است گفت: در یک سال آینده اتفاقات بزرگی در بخش‌های مختلف در حوزه عمرانی پایتخت رخ می‌دهد که موجب رضایت‌مندی شهروندان می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین، لطف‌الله فروزنده اظهار کرد: در یک سال آینده بخش زیادی از طرح‌های بزرگ عمرانی و ترافیکی به ویژه تکمیل بزرگراه شهیدان بروجردی و شوشتری و بخش زیادی از مشکلات ترافیکی در مناطق غربی، شرقی و جنوبی پایتخت محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه در این سه سال گذشته نیز اقدامات بزرگی به ویژه در تامین واگن مترو و نوسازی اتوبوس و تاکسی‌های فرسوده انجام شده است، افزود: تلاش می‌شود در یک سال پایانی در چهره شهر تغییر ایجاد شود همانگونه که اکنون در زمینه جمع‌آوری معتادان متجاهر و کودکان کار اقدامات اساسی صورت گرفته و چهره شهر روند مطلوب‌تری گرفته است.

معاون شهردار تهران با اشاره به ره‌آورد سفر تیم مدیریت شهری به چین برای پایتخت‌نشینان نیز گفت: در سال ۹۵ خرید حدود ۲ هزار واگن متوقف شده بود که از این رقم تعداد یک هزار و ۵۰ واگن سهم شهرداری بود همچنین استفاده از فاینانس دولت به نفع شهرداری به عنوان بزرگترین اقدام مدیریت شهری مطرح است که با حمایت دولت سیزدهم روی داد.

وی اضافه کرد: همچنین منابع ارزی بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی، ۲۷ هزار تاکسی و ۱۰ هزار دستگاه ون به صورت ارزی است و با حمایت تمام قوای دولت سیزدهم، روند برقی‌سازی خودروها در پایتخت اتفاق بیفتدرقم خورد و اگر تلاش مدیریت شهری برای تامین اعتبار از دولت نبود، این اتفاق هرگز رخ نمی‌داد.

فروزنده با اشاره به تسویه دیون و بدهی‌های بانکی در دوره مدیریت ششم شهری نیز گفت: با شروع کار مدیریت شهری ششم حدود ۷۰۰ ملک مورد عرضه قرار گرفته بود اما این آمار در سال ۱۴۰۲ به ۲۵ هزار رقم رسید همچنین عدد ۱۷۰ همتی که بانک‌ها مدعی بودند امروز با عملیات مشترکی که صورت گرفته حدود ۱۰۰ همت آن کاهش یافته است.

وی یادآور شد: امروز می‌توان ادعا کرد مدیریت شهری در بخش‌های مختلف از نظر درآمدی قابل مقایسه با سال ۱۴۰۰ نیست، هنگامی که در نیمه اول مدیریت جدید کار را شروع کرد از بودجه ۳۷ هزار میلیارد تومانی به ۱۲ هزار میلیارد تومان فقط توسط مدیریت شهری قبلی محقق شده بود اما با تلاش صورت گرفته این رقم در سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۸۰ همت رسید که این روند متوقف شد و در سال ۱۴۰۲ به عدد ۱۱۶ همتی رسیدیم.

منبع: ایرنا