علاو هبر طرح های اجرایی برای ایمن سازی سازه ها و گودها ، ده ها پروژه فرهنگی و اجتماعی در آینده نزدیک در تکه دوم پایتخت به بهره برداری می رسد.

به گزارش همشهری آنلاین- مهدی صالحی، شهردار منطقه ۲ تهران با اشاره به این که در طول ۳ سال گذشته شهرداری منطقه وارد عرصه هایی شده که مزمن و به نظر غیر قابل حل می رسید، گفت: محله فرحزاد یکی از چالش های همیشگی منطقه بوده، بعد از ۹ سال در این منطقه پروانه ساختمانی به تعداد محدود صادر کردیم. امسال به این موضوع سرعت میدهیم.
صالحی ادامه داد: همزمان موضوع ساماندهی دره فرحزاد بعد سال ها به نتیجه رسید. این دوره یکی از راهبردهای جدی این است که پروژه هایی که به نوعی متوقف شده اند را مدیریت شهری زنده کرد. دره فرحزاد در سالهای ۹۱ تا ۹۳، ۷۲۱ پلاک تصرفی توسط مناطق ۲ و ۵ خریداری شد.
او ادامه داد: به قیمت امروز حدود ۷ همت هزینه شده بود و در اثر اجرا نشدن پروژه به محل حضور معتادان تبدیل شد. بعد ساماندهی معتادان پروژه را اجرا کردیم و الان برای مردم قابل بهره برداری است.

اسلام آباد، محله ای ایرانی- اسلامی

او در مورد محله اسلام آباد هم گفت: این معضل ۵۰ ساله شهر تهران با اخذ مصوبه از شورا اقدامات زیر ساختی را در دست اجرا دادیم مثل مجموعه های ورزشی و میادین میوه و تره بار ودر نهایت این محله به یک محله الگوی ایرانی اسلامی تبدیل می شود.

آزادسازی عرصه ها از گودها

صالحی در خصوص ساماندهی عرصه های عمرانی نیز گفت در میدان نوروز بلوار دریا گودی بود که ۱۷ سال خیابان را تصرف کرده بود، پیش بینی شده امسال این عرصه را از پروژه پس بگیریم و به شهر برگردانیم. محور پاکنژاد حد فاصل میدان صنعت تا بلوار دادمان بعد از ۱۱ سال از کارگاه عمرانی آزادسازی شد و به زودی به یک عرصه عمومی تبدیل می شود.
به گفته او انتهای کارگاه مترو خیابان شادمان بعد از ۱۱ سال ظرف ۲ ماه آینده آزاد می شود. همچنین در عرصه حمل و نقل عمومی نیز ایستگاهای خط ۷ و ۶تکمیل شده و ناوگان اتوبوسرانی ۱۰۰ درصد نو و ساخت خودروساز داخلی است.

اصلاح هندسی در میدان های اصلی

صالحی در خصوص اصلاح هندسی مناطق نیز گفت: میدان شهید تیموری اصلاح هندسی شد و قرار است چراغ های آن هوشمند شود. همچنین میدان صنعت که اصلاح هندسی شده و با اجرای المان های شهری و هویت بخشی به آن قدم مثبتی در این راه برداریم.
شهردار منطقه ۲ در خصوص ساماندهی میدان کتاب نیز گفت: این میدان با جمع آوری کارگاه های مترو به ۴ راه هوشمند تبدیل میشود. آلونک ها و ساخت وسازهای اطراف میدان جمع شده است،
به گفته صالحی حدود ۶۰۰ واحد پارکینگ توسط بورس روبروی بیمارستان عرفان در حال ساخت است که الزام پایان کار ساختمان بورس احداث این پارکینگ است که بخش زیادی از این پارکینگ برای عموم قابل استفاده است، پارکینگ ستارخان هم در دست بررسی بوده و پارکینگ زیر ساختی دادمان_ فرحزاد فعلا مسکوت است اما به زودی برنامه ساخت ان اجرایی می شود.

گودها ایمن شدند

او در خصوص گودهای پر خطر نیز گفت: گود جنب مرکز همایش های برج میلاد با ایجاد سازه رفع خطر شده، گود بلوار دریا کامل پر شده است، گود مرزداران و بهزاد و همیلا رفع خطر شده اند فقط گود ایران زمین مانده که تا این لحطه گزارشات مهندسی خطری را گزارش نکرده اند، ضمن اینکه این گود به نوعی اموال عمومی و دولتی است و باید با لحاظ تمام ملاحظات در خصوص آن اقدام کرد ولی اخیرا وزارت نفت نامه زده که میخواهد گود را رفع خطر کند امیدواریم با رفع این مساله گود ایران زمین نیز تعیین تکلیف شود.
شهردار منطقه ۲گفت ۱۱ ساختمان ناایمن با خطر بالا و ۲۲۰ ساختمان پرخطر داشتیم که تعداد زیادی از آنها رفع خطر شده بیمارستان حضرت رسول یکی از این ساختمان ها بود که دو بلوک پر خطر آن تخریب و در حال نوسازی با کمک خیرین است. مجموعه امورمالیاتی غرب تهران در ستارخان هم تخلیه و به ساختمان جدید منتقل شده اند. ساختمان سرو نارنجستان عملیات رفع خطر ان انجام و از وضعیت پر خطر خارج شد، ساختمان بهاران ستارخان با قطع انشعاباتش عملیات رفع خطر ان شروع شد. در ۳ مجموعه بازارچه ستارخان، توحید و یارگار امام ومتعلق به شهرداری عملیات ایمن سازی در حال انجام است.
به گفته صالحی: ۱۷ شهریور روددره فرحزاد افتتاح می شود.
وی در خصوص صدور پروانه نیز گفت: در طول ۳ سال توانستیم آمار صدور پروانه را رشد دهیم و با حذف فرایندهای اضافه موفقیت هایی را داشته ایم اما تا افق مطلوب فاصله داریم.

مطالبه ۱۲ ساله محقق شد

صالحی درباره کودکان کار نیز گفت: در طرح ساماندهی معضلات اجتماعی، ۸۵ کودک کار با کمک بهزیستی جمع آوری شدند، حدود ۴۵۰ معتاد و متکدی را نیز از ابتدای سال جمع آوری کردیم.
شهردار منطقه در خصوص پایانه تاکسیرانی نیز گفت: پایانه سازمان آب مطالبه ای ۱۲ ساله بود که سکوهای پایانه طراحی و نوسازی شد، ساختمان های پایانه نوسازی و محوطه روباز ان نیز مسقف شد.
او با اشاره به ساماندهی اصناف مزاحم نیز گفت: به استناد بند ۲۰ اقداماتی را انجام میدهیم اما نیازمند پشتیبانی قانونی از سوی شورای شهر هستیم خصوصا در موضوع میز صندلی هایی که رستوران ها و فست فودها در پیاده راه ها می گذارند. در ۸ ماه اخیر بیش از ۳۵۰ طرح انضباط شهری اجرا شده است.

طرح های عمرانی کلان در تکه دوم

در بزرگره چمران رمپ شمال به شمال در پایین بزرگره حکیم، زیر گذر جنوب به جنوب بالاتر از بزرگره جلال آل احمد و چپ گرد ستارخان به شهیدچمران تا پایان سال به نتیجه میرسد.

منبع: همشهری آنلاین