تیم‌های فوتبال رئال مادرید و بارسلونا باز هم با هم بازی کردند و باز هم بارسا برد.

به گزارش همشهری‌آنلاین، طبق معمول ال‌کلاسیکوی آمریکا به سود بارسلونا پایان یافت. این بازی که در تور پیش‌فصل برگزار شد، به‌دلیل بارندگی شدید و رعد و برق‌های ترسناک دقیقه ۱۲ قطع و پس از ۸۰دقیقه از سر گرفته شد. در این بازی هانسی فلیک یک پدیده دیگر از رده‌های پایه باشگاه رو کرد. این پدیده پائو ویکتور بود که هر دو گل بارسا به رئال‌مادرید را زد. تک‌گل رئال هم توسط نیکو پاس، هافبک جوان آرژانتینی به ثمر رسید. برنال، کاسادو و ویکتور از لاماسیا در ترکیب تیم اصلی درخشیدند. این خبر خوبی برای هواداران بارسا نیست چون مدیریت را از خریدهای بزرگ بی‌نیاز می‌کند.

فصل پیش هم بازیکنانی مثل یامال، فرمین لوپس، کوبارسی و... با همین توفیق اجباری روبه‌رو شده بودند. درحالی‌که لاپورتا برای خرید کانته از الاتحاد، دنی اولمو از لایپزیش و نیکو ویلیامز از بیلبائو تلاش می‌کند، به‌نظر می‌رسد سرمربی جدید آلمانی باید با همین بازیکنان و محصولات لاماسیا بسازد. به ادعای موندو، باشگاه بارسلونا دیگر تمایلی به جذب انگولو کانته ندارد. هانسی فلیک تصمیم گرفته در پست هافبک به بازیکنان جوان لاماسیا اعتماد کند و بازیکن جدیدی نخواهد. بارسلونایی‌ها از درخشش پائو ویکتور نگران هم شده‌اند، چون این بازیکن هنوز قراردادش را تمدید نکرده و مذاکرات نتیجه‌ای نداشته.
در ترکیب رئال هم خیلی‌ها غایب بودند. غیر از نیکو پاس که سابقه بازی برای تیم اصلی را داشت، ماریو مارتین، لورنزو، اوبرادور و جاکوپو رامون برای نخستین‌بار پیراهن تیم اصلی را پوشیدند.

رئال پارسال هم ال‌کلاسیکوی پیش‌فصل را باخته بود اما در طول فصل ۳بار آن شکست را جبران کرد؛ ۳ بر صفر، ۲ بر یک و ۴ بر یک. کارواخال گفته بود وقتی فشار وارد شود، رئال اصلی را خواهیم دید. در تور آمریکا فشاری وجود ندارد و فقط ۵میلیون درآمد ال‌کلاسیکو و ۱۲میلیون درآمد تور مهم است.

بارسا در تمامی ال‌کلاسیکوهای برگزارشده در ایالات متحده آمریکا پیروز شده است؛ ۲۰۱۷ (۳ بر ۲)، ۲۰۲۲ (یک بر صفر)، ۲۰۲۳ (۳ بر صفر) ‌ و ۲۰۲۴ (۲ بر یک).

در بازی دوستانه بعدی رئال که فردا مقابل چلسی برگزار خواهد شد، چند بازیکن اصلی ازجمله وینیسیوس، رودریگو به ترکیب اضافه خواهند شد تا تیم برای سوپرجام اروپا مقابل آتالانتا تمرین کند. رئال پیش از این یک بر صفر به میلان باخته بود.

در ال‌کلاسیکوی دوستانه پارسال که ۳ بر صفر به سود بارسا شد، رئالی‌ها ۵ بار توپ را به دیرک دروازه بارسا کوبیدند و تیم حریف هم یک بار.

آمار ال‌کلاسیکوهای تاریخ؛ ۲۵۷بازی، ۱۰۵برد رئال‌مادرید، ۵۲مساوی، ۱۰۰برد بارسلونا، ۴۳۳گل رئال‌مادرید و ۴۱۹گل بارسلونا.

عملکرد بارسلونا در ال‌کلاسیکوهای دوستانه خیلی بهتر است؛ ۴۳بازی، ۶برد برای رئال، ۱۲مساوی و ۲۵پیروزی برای بارسلونا، ۵۶گل زده برای رئال و ۱۰۶گل زده برای بارسا.

درمجموع تعداد رویارویی‌های ۲تیم رند شد؛ ۳۰۰مسابقه، ۱۱۱برد برای رئال، ۱۲۵برد برای بارسلونا، ۶۴مساوی، ۴۸۹گل رئال و ۵۲۵گل بارسا.

به ترکیب ۲تیم نگاه کنید، متوجه می‌شوید بازیکنان ۱۵ تا ۱۸ساله بارسلونا چقدر بچه بودند. بارسلونا: ترشتگن، الکس وایه، کریستنسن، اینیگو مارتینز، بالده، مارک برنال، کاسادو، اونای ارناندس، پابلو توره، پائو ویکتور و لواندوفسکی. رئال: کورتوا، لوکاس، میلیتائو، رودیگر، فران گارسیا، ماریو مارتین، مودریچ، سبایوس، گولر، براهیم و اندریک. میلیتائو باز هم اشتباه داشت. وینیسیوس نیم‌ساعت آخر بازی کرد و چهره رئال در نیمه‌دوم جوان‌تر شد. گل گولر به شکلی مشکوک آفساید و مردود اعلام شد.

منبع: روزنامه همشهری