محمد فاضلی مشاور پزشکیان در ایام انتخابات، از فشار برای معرفی شخصی خاص به عنوان وزیر می‌گوید که سابقه و مدرک تحصیلی مرتبط ندارد.

به گزارش همشهری‌آنلاین، محمد فاضلی، چهره سیاسی اصلاح‌طلب که به عنوان مشاور پزشکیان در برنامه میزگرد فرهنگی حضور یافته بود و در اقدامی رادیکال میکروفون خود را به سمت پزشکیان پرتاب کرد؛ بعد از پایان کار شورای راهبری ظریف و مشخص شدن وزرای پیشنهادی به صورت غیرشفاف، در توییتر خود نوشت: «نظر کمیته‌ها مشورتی بوده، اما بعید است بالا آوردن کسی که ته ته فهرست پیشنهادی کمیته مشورتی بوده و فشار آوردن برای معرفی او به عنوان وزیر درست باشد. مایه آبروریزی می‌شود و سرمایه اجتماعی دولت را به باد می‌دهد. یک روز سابقه کار مرتبط ندارد و مدرکش هم بی‌ربط است به جای خود.»


این توییت فاضلی به نوعی از ناکارآمدی کمیته‌های ادعایی ظریف خبر می‌دهد و اعلام می‌کند که فشارها و سهم‌خواهی‌ها، زور بیشتری نسبت به نظرهای مشورتی داشته‌اند. به عبارتی دیگر، شورایی که ظریف مدعی است در مسیری شفاف و بر اساس شاخص‌هایی مثل «زن» و «جوان» بودن قرار بود وزرا را معرفی کند، در ماموریت خود شکست خورد.

فاضلی پیش از این در یادداشتی نوشته بود: «آقای پزشکیان، مواظب مجاهدین شنبه باشید. مفهوم مجاهدین شنبه را دوست عزیزی در انتخابات سال ۱۳۹۲ به من یاد داد. گفت "محمد، عده‌ای هستند که از شنبه بعد از جمعه انتخابات، سر و کله‌شان پیدا می‌شود. دنبال پست و مقام می‌گردند." آقای پزشکیان، اگر از خطر مجاهدین شنبه اجتناب نکنی، و رویه روشن و شفافی برای برگزیدن کابینه‌ای متخصص، باتجربه، پاکدست، و دارای بینش روشن درباره مشکلات کشور نداشته باشی، خیلی زود زمین می‌خوری.»

در راستای فشارها و سهم‌خواهی‌های اصلاح‌طلبان در دولت پزشکیان، محمدعلی ابطحی، رئیس دفتر دولت اصلاحات در صفحه ایکس خود نوشته بود: «شنیدیم که دکتر پزشکیان به کمیته های بررسی وزرا گفته است بالای ۶۰ در صد زیر پنجاه سال باید باشند. تا به حال هر اسمی که‌درز کرده دوستان آماده به خدمت بالای ۵۰ سال بودند. پزشکیان زیر فشار ما پیرمردها و روسا و اکثریت اعضای بالای ۵۰ سال کمیته ها از نظرش برگشته؟ حتی تو شایعات هم به ندرت اسم پنجاه ساله دیده می شود.»


محمدجواد آذری جهرمی نیز گفته بود: «در حالیکه پیرمرد پرحاشیه سیاست آمریکا کناره گیری کرد، پیرمردان پرحاشیه سیاست ایران همچنان مشغول مجاهده اند.»

منبع: فارس