رئیس کمیته زیرساخت در ستاد اربعین حسینی (ع) خبر داد که به علت گرمای شدید هوا مقرر شده برای کمک به زوار، فضاهای خنک در مبادی مرزی ایجاد شود.

همشهری آنلاین: سید محمد ناظم رضوی با اشاره به زیرساخت های مورد نیاز زائران گفت: در بازدیدی که از زیر ساخت های قرارگاه های مرزی به عمل آمد، پیشرفت های مناسبی نسبت به سال گذشته چه در مرزهای خسروی، مهران و چذابه و شلمچه صورت گرفته است و انتظار می رود سفر اربعین را برای زائران تسهیل کند.

وی ضمن تشریح بهبود زیرساخت های مرزی افزود: دو سوله بزرگ توسط شهرداری تهران برای اسکان و اقامت زائران در مرز شلمچه آماده شده که ضمن برخورداری از امکانات سرمایشی، استحمام و سرویس های بهداشتی متعدد مجهز به رختشورخانه برای ارائه خدمات به زائران است.

رئیس کمیته زیرساخت در ستاد اربعین حسینی (ع) سال ۱۴۰۳ شهرداری تهران همچنین با اشاره به گرمای هوا نسبت به سال گذشته و لزوم افزایش ارایه خدمات به زائرین خاطر نشان کرد: از آنجا که دمای هوا در مقایسه با سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است هماهنگی های لازم برای تجهیز همه ی مواکب به آب خنک بهداشتی به‌صورت ۲۴ ساعت صورت گرفته است.

رضوی همچنین با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت های بومی به‌ویژه در مرزهای چذابه و شلمچه تصریح کرد: هماهنگی های لازم برای استفاده از ظرفیت عمومی و مشارکت های مردمی در مرزهای دو طرف حتی خرید کالا و خدمت با هدف بهبود رونق اقتصادی شهرهای مرزی در دستور کار قرار دارد.

رئیس کمیته زیرساخت در ستاد اربعین شهرداری تهران همچنین با اشاره به استمرار خدمات رسانی موکب ها تا چند روز بعد از اربعین ادامه داد: نظر به کاهش قابل توجه ارائه خدمات پس از روز اربعین و خستگی زوار پس از پیاده روی و زیارت اربعین، ستاد اربعین شهرداری در نظر دارد خدمت رسانی به زائران را تا چند روز بعد از اربعین ادامه دهد، هر چند موکب های داخلی چنین رویکردی را داشتند اما مسئله در مرز عراق به گونه دیگری بود که امسال با تقویت زیر ساخت و استمرار خدمت رسانی تا چند روز بعد از اربعین به کار خود ادامه خواهند داد.

رضوی در پایان با اشاره به تجهیز موکب های محبان الرضا شهرداری تهران به فضای مادر و کودک در همه قرارگاه های مرزی خاطرنشان کرد: از سال گذشته توجه به حضور بانوان و کودکان حاضر در اربعین در دستور کار قرار گرفته و مقرر شده است ضمن تجهیز همه مواکب به امکانات مورد نیاز مادر و کودک، فعالیت های فرهنگی مناسب مثل اهدای هدایا و جوایز به کودکان حاضر در سفر میلیونی اربعین انجام شود.