رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که ارتش این رژیم از هراس پاسخ ایران پناهگاه‌های اظطراری برای نتانیاهو ایجاد کردند.

همشهری‌آنلاین؛ تل آویو با نزدیک شدن به جنگ تمام عیار با حزب‌الله لبنان وارد فاز دفاعی شده است. اسرائیل که می‌داند طبق برآورده‌های نظامی مقاومت لبنان دارای تسلیحات مدرن، پیچیده و حتی ناشناخته‌ای است، خود را برای یک رهاورد سخت و سنگین آماده می‌کند. بر طبق همین آمادگی برای نبرد، اسرائیل دستورالعملی به شهرداران مناطق اشغالی شمال فلسطین برای در امان ماندن از حملات حزب‌الله صادر کرده است. نیروی موسوم به دفاعی یا همان ارتش اسرائیل دستوراتی برای این موضوع صادر کرده است که بخشی از معضلات حملات اسرائیل به شرح ذیل است:

1-در صورت جنگ با حزب الله، احتمال قطع برق سه روزه در برخی شهرها پیش بینی شده است.

2-قطع سراسر آب به مدت چند روز

3-قطع ارتباط تلفن ثابت تا هشت ساعت و ارتباطات تلفن همراه تا 24 ساعت

4- اختلالات محلی در رادیو و اینترنت

5-بیکاری 40 درصد نیروی کار مناطق درگیر در شمال اراضی اشغالی

6-طبق این سند اعلام شده شهرک‌های اسرائیلی ممکن است مورد حمله ده هزار موشک با کلاهک بالای 50 کیلوگرم قرار گیرند

7-حزب الله هدف قرار دادن تأسیسات ارتش اسرائیل، سپس زیرساخت ها و سپس اهداف غیرنظامی را در اولویت قرار دهد

8-اگر هتل های منطقه مرکزی و غربی اراضی اشغالی تکمیل شوند، آوارگان در مدارس شهرها اسکان داده می شوند.

9-چادرهای در پارک و سواحل شهرهای ایلات، اشکول، نقب، حیفا و... در حال راه اندازی است تا آوارگان احتمالی اسکان یابند

10-اهدا تلفن‌های ماهواره‌ای به مقامات و وزرای کابینه نتانیاهو برای مواقع ضروری در صورتی که برق و تلفن همراه قطع شد.

سناریوهای حمله احتمالی حزب الله چیست؟


1-اندیشکده آلما اسرائیل در گزارشی در این باره نوشت: حمله ترکیبی متشکل از موشک‌های دقیق، حملات پهپاد و راکتی به اهداف حساس و ارزشمند در اسرائیل، مانند اهداف نظامی در قلب یک شهر مرکزی اسرائیل یا سکوهای گازی در آب‌های اقتصادی مدیترانه، محتمل‌ترین سناریو است.

2-حزب الله توانایی پرتاب موشک های دقیق از سراسر لبنان (به عنوان مثال از شرق بقاع یا منطقه بیروت) را دارد

3-انتقال تسلیحات ایرانی به حزب الله از طریق مسیرهای کریدور مختلف، حتی در بحبوحه درگیری ها، ادامه دارد.

همچنین فایننشال تایمز در گزارشی نوشت ماه‌هاست که پهپادهای حزب‌الله لبنان بر فراز حیفا دیده می‌شوند و با عبور از خطوط دفاعی رژیم صهیونیستی، اطلاعاتی از اهداف احتمالی جمع‌آوری می‌کنند. این پهپادها از مکان‌های مهمی مانند بزرگ‌ترین بندر اراضی اشغالی، سامانه پدافند هوایی گنبد آهنین و حتی دفاتر فرماندهان نظامی رژیم اشغالگر نقشه‌برداری کرده‌اند. حملات حزب‌الله به مواضع رژیم اشغالگر در نواحی شمالی اراضی اشغالی به آوارگی بیش از ۷۰ هزار صهیونیست منجر شده که فشار را بر کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم تشدید کرده‌اند. شهرهای تحت کنترل رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی برای جنگ آماده می‌شوند و در این میان تنها نکته امیدبخش این است که دستگاه‌های امدادی با کمبود نیرو مواجه نخواهند شد. به گفته یک شهروند اسرائیلی، دلیل این امر این است که تقریبا تمامی خطوط هوایی پروازهای خود به اراضی اشغالی را لغو کرده‌اند. او می‌گوید: «خطوط هوایی به‌جای ما تصمیم گرفته‌اند. حالا دیگر هیچ راهی برای فرار از اسرائیل وجود ندارد

شین بت در بحبوحه تهدید ایران و حزب‌الله پناهگاهی برای نتانیاهو، و مقامات ارشد اسرائیل تدارک دیده است

اما این تمام ماجرا برای تل آویو نیست. نتانیاهو که قصد داشت بعد از عملیات طوفان الاقصی و بعد وعده صادق بازدارندگی این رژیم را بازیابد دست به ترور هنیه زد. این ترور مصائبی برای وی در پی داشته است که باعث شد شین بت یا همان آژانس امنیت رژیم صهیونیستی پناهگاهای برای شخص نتانیاهو و سردمداران این رژیم پیش بینی کرده است. همچنین سی‌ان‌ان آمریکا در گزارشی نوشته است مقامات محلی در قدس به شهرک‌نشینان توصیه کرده‌اند تا پناهگاه‌هایشان را آماده کنند طوری که بتوانند ظرف ۹۰ ثانیه وارد آن شوند. بخشی از گزارش تایمز اسرائیل درخصوص ایجاد سنگر برای نتانیاهو به شرح ذیل است:

  1. ایجاد سنگر در تل آویو و قدس برای رهبران اسرائیل از جمله نتانیاهو
  2. ایجاد پناهگاه اختصاصی برای نخست وزیر، رئیس رژیم صهیونیستی
  3. این پناهگاه‌ها 20 سال پیش ساخته شده ولی تاکنون مورد استفاده قرار نگرفته حتی با گذشته 10 ماه از جنگ غزه
  4. آخرین باری که این سنگر مورد استفاده قرار گرفته در سال 2018 بود که ب نتانیاهو دستور داد مجموعه ای از جلسات کابینه امنیتی در سطح بالا در آنجا برگزار شود تا از افشای اطلاعات به رسانه ها جلوگیری شود.