تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۳

به دست آمدن دی‌ان‌ای جدید در پرونده افسانه‌ای هیولای فلورانس پلیس را به حل این معمای مرموز امیدوار کرده است.

همشهری آنلاین _ حوادث: به نقل از سی‌بی‌اس، بین سال‌های ۱۹۶۸ و ۱۹۸۵ میلادی یک قاتل زنجیره‌ای که رسانه‌ها به او لقب « ‌هیولای فلورانس» داده بودند، ۸ زوج جوان را در ناحیه توسکانی در ایتالیا به قتل رساند. قاتل مخوف در همه جنایت‌هایش از یک تپانچه برتا استفاده کرده بود. او زوج‌های جوانی را انتخاب می‌کرد که برای تفریح به مناطق خلوت اطراف شهر رفته بودند و داخل خودروی خود بودند. قاتل زوج‌های جوان را به ضرب گلوله به قتل می‌رساند و بخش‌هایی از بدن آن‌ها را می‌برید.

جنایات این مرد باعث ترس مردم منطقه توسکانی در فلورانس ایتالیا شده بود. اما هیچ کسی نمی‌دانست که هیولای فلورانس کیست؟ افراد زیادی نیز در این باره دستگیر شدند که بعدا مشخص شد همگی بی‌گناه بودند.

جنایات هیولای فلورانس تا سال ۱۹۸۵ ادامه یافت و او در آن سال یک زن فرانسوی به نام نادین را که برای تفریح به ایتالیا سفر کرده هدف قرار داد. این زن به همراه مردی به نام ژان میشل، در یک کمپ تفریحی در داخل ماشین بودند که هر دو به ضرب گلوله به قتل رسیدند و پس از آن، جنایت‌های هولناک هیولای فلورانس به طرز عجیبی پایان یافت.

تحقیقات پلیس نیز برای شناسایی قاتل مخوف به نتیجه نرسید اما حالا با گذشت بیش از نیم قرن از اولین جنایت‌های این قالت افسانه‌ای، لورنزو آیوینو یک پزشک برجسته ایتالیایی که در آمریکا در بخش انکولوژی و هماتولوژی کار می کند، به اطلاعات تازه‌ای دست یافته است. او با تجزیه و تحلیل‌ نمونه‌های دی‌ان‌ای از گلوله‌های جامانده در صحنه قتل آخرین زوج، مدعی است که بررسی این دی‌ان‌ای می‌تواند به کشف اسرار هیولای فلورانس کمک کند.

اکنون با این یافته علمی جدید برخی از خانواده‌های قربانیان امیدوار شده‌اند، که هویت این قاتل مخوف کشف شود.

منبع: همشهری آنلاین