وحید شمسایی سرمربی تیم ملی فوتسال تاکید دارد مهمترین هدفشان حضور قدرتمند در جام جهانی است.

به گزارش همشهری آنلاین،‌ شمسایی با اشاره به اینکه نامش از نظر سایت فوتسال پلنت جزو کاندیدهای برترین مربیان سال ۲۰۲۳جهان قرار گرفته است تاکید کرد: موضوعی که وجود دارد من ۲ ساله که به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شدم. هر دو سال سعادت داشتم جزو کاندید برترین مربی سال جهان شده ام. سایت فوتسال پلنت جزو برترین سایت های حوزه فوتسال است که هر سال کاندیدهای برتر سال جهان در رشته فوتسال را بعد از بررسی ها و آنالیزها دقیق انتخاب می کند. چیزی شبیه وردساکر و فرانس فوتبال که در رشته فوتبال این کار را انجام می دهند و برترین های فوتبال را هر سال دنیا را انتخاب می کنند.

او افزود: حالا این سایت (فوتسال پلنت) هم به فوتسال می پردازد. آنها جهان فوتسال را رصد می کنند و خیلی حس خوبی است که هر سال یک ایرانی در بین این انتخاب ها است. این باعث می شود در بورس بماند. من هم خوشحال که در جمع بزرگان فوتسال جهان قرار می گیرم. ضمن اینکه اقایی مرتضایی به عنوان یک ایرانی که سرمربیگری تیم ملی افغانستان را برعهده دارد جزو این لیست است که باعث خوشحالی است.

شمسایی در مورد اینکه چقدر این شانس را برای خود قائل است که برترین مربی سال ۲۰۲۳ انتخاب شود گفت: بالاخره کسانی هستند که در اروپا و برخی کشورهای پیشرفته مربیگری می کنند که سطح اول دنیا است و از نظر سوابق مربیگری خیلی از جلوتر هستند.

سرمربی تیم ملی در خصوص اینکه از بازگشت بازیکنانی مانند طیبی، اولاد قباد، آقا پور و احمد عباسی از لالیگا اسپانیا به لیگ داخلی خودمان ناراحت است که باعث افت آنها نشود و گویا مسایل مالی باعث بازگشت این بازیکنان به لیگ داخلی مان شده است تاکید کرد: خدا را صد هزار مرتبه شکر که پول خوب می گیرند و نوش جانشان. اما حضور در لیگ های معتبر باعث پیشرفت و آمادگی بالای فوتسال و بازیکنان می شود اما من هم مصاحبه ای مبنی بر ناراحتی بازگشت آنها به لیگ داخلی مان نکردم. من در مصاحبه ام تاکید کردم امیدوارم بازیکنان سطح بالای خود را حفظ کنند.

شمسایی در خصوص مهم ترین برنامه های تیم ملی تصریح کرد: ما مسابقات جام جهانی را پیش رو داریم و باید تمام تلاش خود را انجام دهیم. من وحید شمسایی مدیون مردم هستم و برای همین هر سختی باشد باید پشت سر بگذرانیم تا دل آنها را شاد کنیم. من در مورد هدف اصلی باید بگویم همیشه دوست دارم بهترین نتجه را بگیریم. این هدف ما است اما اینکه عوامل دیگر شرایط را برایم مهیا کنند بحث دیگری است. رسیدن به بهترین نتیجه نیاز به حمایت مسوولان ورزش و فدراسیون.