قوه قضائیه در اطلاعیه ای تاکید کرد که بخشی از مجازات‌های تعیین شده برای شروین حاجی‌پور در دادگاه تجدید نظر لغو شده است، نه همه آن‌ها!

به گزارش همشهری‌آنلاین، در پی درج یادداشتی در روزنامه اعتماد در تاریخ ۱۴ مرداد ۱۴۰۳، مرکز رسانه قوه قضاییه توضیحاتی پیرامون این یادداشت را به این روزنامه ارسال کرد که طبق قانون مطبوعات در تاریخ ۱۶ مرداد در همین رسانه منتشر گردید.

متاسفانه برخی رسانه‌های دیگر بر اثر عدم دقت کافی، نسبت به بخشی از این جوابیه دچار برداشت خطا شده و قسمت‌هایی از آن را با تیتر غلط «حکم دادگاه بدوی شروین حاجی‌پور لغو شد» منتشر کرده اند.

این در حالی است که در جوابیه فوق‌الذکر تصریح و تاکید شده، دادگاه تجدید نظر بخش‌هایی از حکم آقای شروین حاجی‌پور در دادگاه بدوی را لغو کرده، نه همه مجازات‌ها و احکام صادره را
همچنین چه در آن یادداشت و چه در سخنان سخنگوی قوه قضاییه در تاریخ ۱۶ مرداد ۱۴۰۳، تاکید شده است که امکان درخواست اعاده دادرسی برای نامبرده در خصوص این پرونده وجود دارد.

جهت استحضار افکار عمومی عینا بخشی از جوابیه ارسال شده برای روزنامه اعتماد که مرتبط با این موضوع است در ادامه مورد اشاره قرار می‌گیرد:
«شعبه ۴۲ دادگاه تجدید نظر استان مازندران پس از اعتراض آقای شروین حاجی‌پور نسبت به رای دادگاه بدوی، این اعتراض را مورد بررسی قرار داده و مستند به بند الف ماده ۴۵۵ قانون آیین دادرسی کیفری مصوب سال ۱۳۹۲ و به دلیل اینکه مجازات های تکمیلی اشاره شده در رای دادگاه بدوی را متناسب با حال متهم و جامعه تشخیص نداده، آن‌ها را لغو نموده و همچنین قرار تعلیق نیمی از مجازات حبس اشد آقای حاجی‌پور را نیز صادر کرده است.

این یعنی دادگاه تجدید نظر استان مازندران، بخش هایی از رای دادگاه انقلاب این استان را نقض و لغو نموده است.
ضمن آنکه بایستی تاکید نمود در این پرونده همچنان راهکارهای قانونی جهت درخواست اعاده دادرسی، پیش روی آقای حاجی‌پور و وکلای او قرار دارد.»

منبع: میزان