به مناسبت فرارسیدن روز خبرنگار شماره های جدید ۳ نشریه مهم عالم سینما و سرگرمی را به صورت اجمالی بررسی کرده‌ایم.

همشهری آنلاین: دهه طلایی نقد فیلم چه در ایران و چه در جهان مدت‌هاست که سپری شده، اما بعد از شیوع کرونا وضع نه فقط در ایران بلکه در جهان برای نشریات سینمایی وخیم‌تر شد. نشریه مهمی مثل «فیلم‌کامنت» تعطیل شد و نشریه‌ای مثل «سایت اند ساند» که بانی نظرسنجی ده‌ساله بهترین فیلم تاریخ سینماست، با تغییر سردبیر و بازنگری در صفحاتش سعی کرد، در وضعیت پرتلاطم نشریات چاپی، مخاطب بیشتری جلب کند. نشریه مشهور «کایه دو سینما» چند سال پیش تغییراتی را در تیم گرداننده و سرمایه‌گذارش تجربه کرد، اما تیم جدید رفته‌رفته در بین سینمادوستان جایگاه خودش را یافت و اعتبار نشریه را احیا کرد. نشریات سینمای بدنه مثل «ورایتی» یا «امپایر» یا «توتال فیلم» و... همچنان با تاکید روی زرق و برق‌های سینما از جمله ستاره‌ها دوام آورده‌اند و مشتری غیر متخصص و متفنن خودشان را دارند. نشریات تخصصی‌تری مثل «امریکن سینماتوگرافر» یا «بریتیش سینماتوگرافر» نیز با حمایت‌هایی که از انجمن‌های فیلمبرداران امریکا و بریتانیا دریافت می‌کنند، برای مخاطبان جدی و متخصص انتشارشان ادامه دارد.

شماره جدید نشریه «سایت اند ساند» با عکس دیوید لینچ، فیلمساز آوانگارد امریکایی، روی جلدش منتشر شده. مطلب اصلی این مجله دیوید لینچ و علایق و پروژه‌های موسیقایی و بیماری لینچ در گفت‌وگو با خود اوست. در سرمقاله هم روی این نکته تاکید شده که موسیقی حالا بخش جدایی‌ناپذیر از حال و هوای فیلم‌های موصوف به «لینچی» است. لینچ در این گفت و گو درباره بیماری اش گفته و بعد که خبر منتشر شد و نگرانی دوستدارانش را در پی داشت، اعلام کرد بیماری‌اش تحت کنترل است و فقط دیگر نمی‌تواند از لذت سیگار کشیدن بهره‌مند شود.

دیگر گفت‌وگوی خواندنی این شماره متعلق به والتر مرچ، طراح صدا و تدوینگر افسانه‌ای «پدرخوانده» و «اینک آخرالزمان»، و برایان انو، موسیقیدان و آهنگساز، است که درباره جادوی فوق‌العاده صدای ضبط‌شده و اشتیاق هر دو به هنر صدا حرف زده‌اند.

شماره جدید نشریه «کایه دو سینما» هم مطالب متنوعی از تاریخ سینما از سینمای وسترن گرفته تا تاریخ فمینیسم در سینما را در صفحاتش آورده که برای کسانی که مسلط به زبان فرانسه و علاقه‌مند به سینما هستند، بسیار جذاب است.

نشریه «ورایتی» هم در شماره جدیدش به تیلور سوئیفت پرداخته که چطور با تور موسیقی‌اش جهان را فتح کرد. سوئیفت در چند سال اخیر یکی از شمایل‌های مهم دنیای سرگرمی بوده که طرفداران پرشور و پروپاقرصی برای خودش دست و پا کرده و حتی کارگردانی مثل پل شریدر یا سیاستمداری مثل دونالد ترامپ هم طرفدار اوست.

منبع: همشهری آنلاین