یک مقام وزارت راه و ترابری از توجه جدی رسانه‌ها به مسئله سوانح هوایی و افزایش نگرانی مردم انتقاد کرد

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی در گفت‌وگو با ایسنا، عنوان کرد: موضوع سوانح هوایی را بیش از حد بزرگ کرده‌ایم و این بحث طی چند روز اخیر به سخره گرفته شد در حالی که صنعت حمل‌ونقل هواپیمایی چیزی برای مخفی کردن از مردم ندارد و پروازهای ما از استانداردهای ایمنی جهانی برخوردار است و نباید با سقوط یک هواپیما همه تلاش بخش زیر سؤال رود و مردم را از سفرهای هوایی ترساند.

رضا قدیمی درباره افزایش بروز نقایص فنی در پروازها و فرودهای اضطراری یا احتیاطی طی چند روز اخیر، گفت: فرود اضطراری و بروز نقص فنی مختص این ایام نیست بلکه در طول سال بوده اما در این ایام متأسفانه رسانه‌ای شد.

فرود اضطراری بخشی از حمل‌ونقل هوایی است که رسانه‌ای شدن آن باعث ایجاد رعب و وحشت در بین مردم می‌شود در حالی که در هیچ جای دنیا این موضوع‌ها را رسانه‌ای نمی‌کنند.

وی تصریح کرد: در هیچ جای دنیا با سانحه هوایی اینگونه برخورد نمی‌شود و خیلی دردآور است که در پی بروز یک سانحه تلاش هزاران نفر فعالان این صنعت، ایمنی هوانوردی و اعتماد مردم زیر سؤال برود.

در حالی‌که در جهان رسانه‌ها کمک می‌کنند برای آرام کردن فضا و حفظ اعتماد مردم اما در کشور ما در مورد این سانحه همه چیز به سخره گرفته شد و برخوردها جهت‌دار بود.