دبیرکل حزب الله با بیان اینکه ایران به ترور شهید هنیه پاسخ خواهد داد، گفت: حزب الله هم خود را ملزم می‌داند که پاسخ ترور شهید هنیه را بدهد. پاسخ ایران و حزب الله به اسرائیل قطعی است. پاسخ ما با تأنی و درنگ خواهد بود یعنی یواش یواش... انتظار یک هفته‌ای اسرائیل، بخشی از پاسخ و مجازات است.

به گزارش همشهری آنلاین،‌ وی با اشاره به اینکه یمن هم آماده است به ترور شهید هنیه پاسخ دهد، تصریح کرد: کابینه، ارتش، شهرک‌نشینان اسرائیل همگی منتظر حمله ما هستند. آنان می‌گویند ما را راحت کنید. ما با ایرانی‌ها شوخی می‌کنیم که ایران با پنبه سر می‌برد، اما می‌گویم که همه ما در محور مقاومت با پنبه سر خواهیم برید.


دبیرکل حزب الله اظهار داشت شهید فواد شکر از نسل بنیانگذار مقاومت بود، او از انتقال سلاح به جنوب تا پایه ریزی توانمندی های مقاومت در زمینه های منحصر به فرد مختلف را آغاز کرد.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله در سخنانی به مناسبت هفتمین روز شهادت فواد شکر فرمانده ارشد مقاومت گفت ما آماده سازی های ایران برای پاسخ احتمالی به اسرائیل را ملاحظه کرده‌ایم.

وی افزود دشمن ممکن است در راستای تلاشی تحریک آمیز، به درهم شکستن دیوار صوتی(بیروت) متوسل شود.

نصرالله گفت شهید فواد شکر در تمام نبردهای اساسی مقاومت در جایگاه رهبری و عملیاتی مشارکت داشت.

دبیرکل حزب الله اظهار داشت شهید فواد شکر از نسل بنیانگذار مقاومت بود، او از انتقال سلاح به جنوب تا پایه ریزی توانمندی های مقاومت در زمینه های منحصر به فرد مختلف را آغاز کرد.

وی افزود شهید سید محسن(فواد شکر) از کسانی بود که پیروزی سال ۲۰۰۰(خروج اشغالگران از جنوب لبنان) را رقم زد و اتاق عملیات اساسی در جنگ جولای ۲۰۰۶(۳۳ روزه) هم بر عهده وی بود.

سید حسن نصرالله گفت این شهید شب و روز در اتاق عملیات طوفان الاقصی از همان روز نخست حضور داشت. او از مغزهای استراتژیک مقاومت بود.

دبیرکل حزب الله خاطر نشان کرد هر چند شهادت سید محسن، ضایعه بسیار بزرگی برای ما به شمار می رود، ولی هرگز ما را متزلزل نخواهد کرد و سبب توقف مسیر ما نخواهد شد.

وی افزود یگانهایی که فرماندهی آن را سید فواد برعهده داشت، عملیات خود را توسعه داده و در حال پیشرفت هستند و عملیات اخیر آن را شما دیدید.

سید حسن نصرالله گفت نبرد کنونی که میدان مرکزی آن شامل فلسطین، نوار غزه و کرانه باختری است، جبهه های پشتیبان هم به آن اضافه می شود.

وی ادامه داد که در برهه اخیر شرایط و تحولاتی رخ داده که به فهم ماهیت اهدافی کمک می کند که کابینه افراطی نتانیاهو برای رسیدن به آن تلاش می کند.

دبیرکل حزب الله تاکید کرد نتانیاهو خواهان توقف جنگ و برقراری آتش بس نیست، او خواهان به زانو درآوردن غزه و سیطره امنیت مطلق بر آن است، اسرائیل هرگز تشکیل یک دولت فلسطینی حتی در نوار غزه را برنمی تابد.

به گفت سید حسن نصرالله، طرحی که رژیم صهیونیستی در کرانه باختری پیش از عملیات طوفان الاقصی مقاومت درصدد اجرای آن بود،کوچاندن اجباری مردم کرانه باختری از طریق کشتار و عملیات نظامی و بمباران بود.

وی خاطر نشان کرد کرانه باختری هدف حملات جنگنده ها و پهپادهای رژیم اسرائیل قرار دارد، پروژه ای که این رژیم دنبال می کند، گسترش شهرک سازی در کرانه باختری و کوچاندن فلسطینیان از این منطقه به سمت اردن و الحاق رسمی آن است.

سید حسن نصرالله گفت پروژه صهیونیستی با تشکیل دولت فلسطینی مخالف است، در حالی که پروژه و طرح جبهه مقاومت، تشکیل کشور فلسطین از بحر تا نهر است و تمام پروژه های دیگر غیر از این طرح مقاومت، آینده ای ندارد و شکست خواهد خورد.

هشدار سید حسن نصرالله درباره ابعاد پروژه خطرناک صهیونیستی آمریکایی در منطقه

دبیرکل حزب الله گفت اگر نتانیاهو و ائتلاف آمریکایی صهیونیستی بر مقاومت در غزه و کرانه باختری پیروز شود، این رژیم کودک‌کش بر منطقه سیطره خواهد یافت.

وی افزود ما در برابر خطراتی از جمله تلاش برای سیطره رژیم اشغالگر بر منطقه قرار داریم، شاهد نفاق و دورویی عجیب آمریکا هستیم.

دبیرکل حزب الله گفت پس از توافق سازش اسلو، مهار سازمان آزادیبخش فلسطین(ساف) آغاز شد، سخنان آمریکا درباره راه حل دو دولت، منافقانه است.

وی افزود ایالات متحده آمریکا در طول ۳۱ سال سکوت کرد و اکنون درباره تشکیل دولت فلسطین حرف می زند که دروغ و نفاق است، زیرا هرگونه رای گیری درباره دولت فلسطین در شورای امنیت با وتوی آمریکا روبرو می شود.

سید حسن نصرالله اظهار داشت آمریکا با ادعای اینکه از عملکرد نتانیاهو در جنگ راضی نیست و بر او فشار وارد می کند،،جهان را فریب می دهد، تمام ادعاهای آمریکا دروغ است، زیرا آنها، تسلیحات را در اختیار اسرائیل قرار می دهند.

وی تصریح کرد هنگامی که ایران و حزب الله از پاسخ به اسرائیل که مرتکب جنایات می شود، سخن گفتند، ایالات متحده آمریکا تاکید کرد که از این رژیم دفاع خواهد کرد، اشغالگران از آمریکا و کشورهای غربی دیگر برای حمایت از خود کمک می گیرد، زیرا به تنهایی قادر به حمایت از خود نیست.

اسرائیل دیگر قوی نیست/ پروژه اشغالگران تبدیل اردن به وطن جایگزین فلسطینیان است

دبیرکل حزب الله گفت اسرائیل دیگر همانند گذشته قوی نیست، همانطور که در عملیات «وعده صادق» مشاهده کردیم که کشورهای متعدد از این رژیم دفاع کردند.

وی افزود اسرائیل که در سال های ۱۹۶۷ و ۱۹۷۳ با قدرتمندترین ارتشهای منطقه جنگید، الان از پاسخ ایران و حزب الله وحشت زده است و از کشورهای غربی برای دفاع از خود کمک می گیرد.

دبیرکل حزب الله گفت رادارهای اسرائیل و ماهواره های آمریکا از ترس این پاسخ در نهایت آماده باش هستند، امروز پهپادهای ما به شرق شهر عکا(در فلسطین اشغالی) رسیدند.

وی هشدار داد که اگر دولت نتانیاهو در غزه و کرانه باختری پیروز شود، معنایش این است که مسجدالاقصی و مسئله فلسطین با خطری بزرگ روبرو خواهند بود.

دبیرکل حزب الله تصریح کرد پروژه و طرح واقعی نتانیاهو و همپیمانانش این است که اردن به عنوان وطن جایگزین فلسطینیان قرار گیرد.

وی گفت اگر مقاومت در غزه شکست بخورد که البته شکست نخواهد خورد، ولی در صورت شکست مقاومت، اسرائیل تمام مقدسات اسلامی و مسیحی را از بین خواهد برد و دیگر نه فلسطینی باقی خواهد ماند نه اردن با نظام کنونی و نه سوریه و نه مصر، و همه از بین خواهند رفت.

نصرالله افزود وظیفه ما مقابله و برخورد با دشمن است و در این زمینه نباید تردید به خود راه دهیم و سر تسلیم فرود آوریم، این وظیفه انسانی و شرعی ما است. وظیفه همه مردم منطقه این است که اجازه ندهند اسرائیل در این نبرد پیروز شود و بر مقاومت و مسئله فلسطین غلبه کند.

دبیرکل حزب الله خاطر نشان کرد وظیفه تمام انسان های شریف این است که از پیروزی اسرائیل و هدف این رژیم برای نابودی مسئله فلسطین جلوگیری کند، این رویارویی چشم انداز پیروزی تاریخی بزرگی دارد.

وی افزود ترور رهبران، فواد شکر و اسماعیل هنیه هر چند دستاوردی برای اسرائیل است، ولی ماهیت نبرد را تغییر نمی دهد و وضعیت دشمن را دشوارتر کرده است، عملیات مقاومت در کرانه باختری تشدید شده و مهاجرت معکوس(صهیونیستها) افزایش یافته علاوه بر آنکه این رژیم در تمام زمینه ها متحمل خسارت و زیان شده است.

نصرالله گفت اسرائیل همچنان در وضعیت دشواری قرار دارد و حتی پس از ترور شهید اسماعیل هنیه و شهید فواد شکر در وضعیت سخت تری بنا به اعتراف این رژیم قرار دارد.

دبیرکل حزب الله اظهار داشت ما در نبردی که چشم اندازی ندارد، به سر می بریم. ما مقاومت غزه و کرانه باختری را بر اساس شراکت در خون، جهاد، آینده و مردم شرافتمند به صبر و ایستادگی بیشتر دعوت می کنیم.

وی افزود از جبهه های پشتیبانی در لبنان، عراق و یمن هم می خواهیم همچنان با وجود جانفشانی ها و فداکاری ها به حمایت از غزه ادامه دهند.

دبیرکل حزب الله گفت از کشورهای عربی می خواهیم که در برابر خطری که منطقه را تهدید می کند، بیدار شوند. بار دیگر از کشورهای اسلامی و عربی می خواهیم در رفتارهای خود در برابر خطراتی که منطقه را تهدید می کند، تجدیدنظر کنند.

نصرالله اظهار داشت ایران پس از تجاوز اسرائیل به کنسولگری اش در دمشق و پس از ترور شهید هنیه در تهران، ملزم به مقابله شده است، البته ایران و سوریه لازم نیست وارد جنگ شوند.

وی افزود برخی در لبنان باید حجم خطراتی را که در منطقه وجود دارد، درک کنند، آنها ترس خود را از پیروزی مقاومت ابراز می کنند، در حالی که من به آنها می گویم شما باید از پیروزی دشمن بترسید.

دبیرکل حزب الله گفت از هر کس در لبنان ما را تایید نمی کند، درخواست می کنیم که از پشت به مقاومت خنجر نزنند و در جنگ روانی علیه ما مشارکت نکنند.

وی افزود حزب الله، ایران و یمن به پاسخ دادن ملزم هستند، دشمن منتظر این پاسخ است و هر فریادی علیه خود را پاسخ قلمداد می کند.

سید حسن نصرالله اظهار داشت ما با شجاعت و آرامش و حساب شده عمل می کنیم، منتظر نگه داشتن اسرائیل در طول یک هفته، بخشی از مجازات است.

وی افزود در گذشته دشمن در مرزهای لبنان در حالت انتظار و هراس بود و امروز تهدید حزب الله و ایران، تمام رژیم اسرائیل را وادار کرده در حالت انتظار و هراس باقی بماند.

دبیرکل حزب الله گفت تمام آنچه را دشمن در شمال در اختیار دارد، می توانیم در نیم ساعت هدف قرار داریم.

وی افزود محاسبات دشمن برای رفتن به سمت جنگ گسترده و همه جانبه، پیچیده است، هنگامی که بخواهد به سمت جنگ برود، نیازی به بهانه ندارد.

وی گفت پهپادهای ما به شرق عکا رسید، یکی از موشکهای سامانه گنبد آهنین دشمن در رهگیری یکی از آنها شکست خورد و در نهاریا سقوط کرد که تاکنون به زخمی شدن ۱۹ نفر(از صهیونیستها) منجر شده است.

سید حسن نصرالله گفت ارتش دشمن در نهاریا مجبور است که اعتراف کند، به خاطر اینکه در اینجا اسرائیلی ها هدف قرار گرفته اند در حالی که در مجدل شمس(در جولان اشغالی سوریه) اعتراف نکرد(که عامل حادثه مجدل شمس، موشک شلیک شده از سامانه گنبد آهنین بوده)، چون در آنجا عرب سوری از طایفه دروزی بودند، به خاطر اینکه دشمن در مجدل شمس، گمراه سازی و فتنه افکنی را دنبال می کرد.

دبیرکل حزب الله گفت آمریکایی ها خواهان زمان بیشتر برای توقف جنگ هستند، ولی چه کسی می تواند به آمریکایی هایی اعتماد کند که همچنان به نفاق و دروغگویی از ۱۰ ماه پیش ادامه می دهند؟.

سید حسن نصرالله با تاکید بر گرفتن انتقام خون شهدای مقاومت به ویژه شهید فواد شکر تاکید کرد به یاری ما، پاسخ ما چه به تنهایی یا به همراه جبهه مقاومت قطعی است. این نبرد بزرگی است.

وی خاطر نشان کرد امروز با مسئولیت پذیری از آینده ای سخن می گوییم که با صبر و مسئولیت پذیری و توکل بر خدا و به پشتوانه خون شهدایمان خواهیم ساخت.

منبع: تسنیم