رژیم صهیونیستی نه تنها از جبهه لبنان آسیب پذیر است، بلکه صهیونیست‌‎ها نگران آن هستند که در صورت وقوع یک جنگ تمام عیار، جبهه‌های مختلف جنگ و حملات نظامی از دیگر جبهه‌ها نیز علیه آن‌ها فعال شود.

همشهری آنلاین: رژیم صهیونیستی نه تنها از جبهه لبنان آسیب پذیر است، بلکه صهیونیست‌‎ها نگران آن هستند که در صورت وقوع یک جنگ تمام عیار، جبهه‌های مختلف جنگ و حملات نظامی از دیگر جبهه‌ها نیز علیه آن‌ها فعال شود. در این میان نگاه نگران صهیونیست‌ها به مرزهای سوریه باعث افزایش ترس آن‌ها از گشوده شدن جبهه جنگ از سوریه همزمان با درگیری در لبنان شده است. در همین ارتباط نیز، وبگاه عبری وای نت در گزارشی اعلام کرده است که ارتش سوریه در حال تجهیز مجدد و تلاش برای فعالیت با منابع در اختیار خود است.

در این گزارش گفته شده است که ارتش سوریه از نظر قدرت نظامی خیلی کمتر از ارتش اسرائیل نیست و دو ارتش از نظر سطح قدرت چندان تفاوت زیادی با هم ندارند. براساس گزارش وب سایت GlobalFirepower، ارتش سوریه در بین ۱۴۵ کشور در رتبه ۶۰ قرار دارد. تا قبل از جنگ داخلی در سویه نیز، مردان ۱۸ تا ۴۲ ساله باید حداکثر ۳۰ ماه خدمت اجباری در ارتش انجام می‌‍دانند و اکنون قانون خدمت اجباری در ارتش سوریه کمی در مقایسه با گذشته تعدیل شده است.

از سوی دیگر بشاراسد به شدت در بازسازی ارتش سوریه طی سال‌های گذشته سرمایه گذاری کرده است. وای نت همچنین می افزاید که مسکو با درک اینکه حفظ اسد در قدرت مستلزم تقویت ارتش و نیروهای نظامی است، در سال‌های گذشته کمک قابل توجهی برای تجهیز ارتش سوریه انجام داده و به سازماندهی مجدد واحدهای نظامی و ادغام شبه نظامیان تشکیل شده در طول جنگ داخلی در ارتش مبادرت کرده است.

پتانسیل ارتش سوریه( به نقل از وای نت):

رتبه ۶۰ در میان ۱۴۵ کشور جهان

۲۵۰ هزار سرباز و افسر فعال و ذخیره: آمار نظامیان ارتش سوریه

جنگنده، تانک، موشک، هواپیماهای بدون سرنشین، پدافند هوایی و تجهیزات پیشرفته جنگ الکترونیک: تجهیزات ارتش سوریه

شاخه های دریایی، زمینی و هوایی: بخش‌های سه گانه ارتش سوریه