اتفاقات عجیبی در ترکیه برای تیم‌های ایرانی رخ داد؛ حیف نیست خودمان امکانات نداریم؟

همشهری‌آنلاین - بهروز رسایلی

بعد از چند سال ممنوعیت برپایی اردوی خارجی برای تیم‌های ایرانی، حالا مدتی است که این قوانین بازدارنده از میان رفته‌اند و در همین تابستان، شاهد حضور گسترده باشگاه‌های ایرانی در کشور ترکیه بودیم. به شکل جالبی هر ۴مدعی اصلی قهرمانی در لیگ برتر، برای این تابستان حضور در اردوی ترکیه را برگزیدند. هرچند پرسپولیسی‌ها ابتدا دنبال سفر به هلند بودند اما شرایط فراهم نشد. جالب اینکه در این اردوها، اتفاقات عجیب و ناخوشایندی برای تیم‌های کشورمان رخ داد که بعضا در ‌شأن فوتبال ایران نبود.

فاجعه‌ای به اسم مسابقات دوستانه

تنها کافی است یک جست‌وجوی ساده اینترنتی انجام بدهید تا با فوجی از خبرهای عجیب در مورد مسابقات دوستانه تیم‌های ایرانی در ترکیه مواجه شوید. یکی از بدترین آنها شاید داستان تراکتور بود که تیم حریف اصرار داشت با پیراهنی همرنگ تیم ایرانی در مسابقه حاضر شود و به همین دلیل بازی لغو شد. البته ۲باشگاه دلیل دیگری را هم برای برگزار نشدن این بازی عنوان کردند که به زمین نامناسب محل انجام مسابقه مربوط می‌شد. خب اینجا طبیعتا این سؤال به‌وجود می‌آید که اگر زمین کیفیت نداشت، اصلا چرا تا آنجا رفتید؟ یعنی این همه خرج کردید و جایی رفتید که حتی چمنش هم شرایط ایده‌آلی ندارد؟ مسابقات دوستانه سپاهان هم داستان‌های خاص خودش را داشت. یکی از بازی‌های این تیم به‌دلیل خشونت بیش از حد بازیکنان حریف در حوالی دقیقه۲۰متوقف شد و ناتمام ماند. در یک دیدار دیگر هم در حالی سپاهانی‌ها مدعی شدند سیواس‌اسپور را برده‌اند که رسانه رسمی این باشگاه در همان روز، خبر از حضور این تیم مقابل رقیبی دیگر داد!

پرسپولیس کلکسیون را کامل کرد

در نهایت اما اتفاق عجیبی که در پی آخرین بازی تدارکاتی پرسپولیس در اردوی ترکیه رخ داد، باعث شد کلکسیون سوغاتی‌های عجیب تیم‌های ایرانی از ترکیه کامل شود. در شرایطی که رسانه رسمی سرخپوشان از برتری ۵بر ۲این تیم مقابل رقیبی به اسم بیکوزاسپور خبر داده بود، باشگاه ترکیه‌ای که تازه به دسته دوم صعود کرده با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد روحش هم از برگزاری این بازی با خبر نیست! در ادامه باشگاه پرسپولیس توضیح داد هماهنگ‌کننده اردوی تیم در ترکیه مسئول برگزاری مسابقات دوستانه بوده و به آنها اطلاع نداده که نام حریف آخر تیم تغییر کرده است. گویا پرسپولیس با یک تیم فوتبال آکادمی پناهجویان مصاف داده. عجیب‌تر اینکه گفته می‌شود چنین تیمی سابقه چندین بار حضور مقابل باشگاه‌های ایرانی را در اردوهای ترکیه داشته است!

کشور ۴فصل و هزار دریغ

اینطور که معلوم است، برگزاری اردوهای خارجی مثلا در همین ترکیه، بیشتر از اینکه برای باشگاه‌های ایرانی فایده فنی داشته باشد، برای برخی کارگزاران منفعت مالی دارد! همه اینها در حالی است که ایران طبیعت کم‌نظیری دارد و مثلا اگر در اردبیل، سرعین، تبریز، همدان یا برخی شهرهای دیگر کشور می‌شد کمپ‌های تمرینی باکیفیت احداث کرد، همین‌ها در تابستان بهترین مقصد برای باشگاه‌های ما می‌بودند اما حیف، هزاران حیف.

منبع: روزنامه همشهری