قربانعلی طاهرفر قرار است سریال «قول مردونه» را با فضای کمدی درام در دهه ۶۰ بسازد.

به گزارش همشهری آنلاین، ‌ قربانعلی طاهرفر کارگردان سینما که قرار است تولید سریال دهه شصتی «قول مردونه» را بر عهده داشته باشد درباره جزئیات آن بیان کرد: فضای قصه این سریال به ماجراهایی می‌پردازد که از اوائل دهه ۶۰ تا سال ۶۸ را در برمی گیرد.

وی اضافه کرد: این سریال قرار است در ۲۹ قسمت ساخته شود و مصطفی زندی نویسنده فیلم‌هایی چون «هزارپا» فیلمنامه این سریال را به نگارش درآورده است. طاهرفر با اشاره به دیگر عوامل این مجموعه بیان کرد: ایرج محمدی تهیه کننده با سابقه و حرفه ای تهیه کننده کار است که من خوشحالم با او همکاری می‌کنم.

کارگردان فیلم سینمایی «آپاراتچی» درباره موضوع سریال «قول مردونه» بیان کرد: فعلاً نمی‌توان جزئیات بیشتری از این مجموعه گفت. اما این سریال ملودرامی است که سویه کمدی دارد یعنی هم فراز و نشیب‌های دراماتیک و هم رویکردی کمدی دارد.

وی درباره ساخت و پیدا کردن لوکیشن‌های این سریال در دهه ۶۰ یادآور شد: در حال حاضر دکورهای شهرک غزالی هست که برخی از دوستان هم کارهایشان با این دکورها در حال پخش است اما اینها فضایی دارد که تماشاگر ما بارها دیده است. فکر می‌کنم دکورهای شهرک غزالی جذابیت لازم را برای تماشاگر و برای رئال بودن فضای سریال ندارد بنابراین ترجیح می‌دهم سراغ شهرک غزالی نروم.

طاهرفر درباره موقعیت‌های این سریال عنوان کرد: مصطفی زندی نویسنده سریال ثابت کرده که طراحی موقعیت را به خوبی بلد است. این کار هم ویژگی‌هایی دارد که برخی موقعیت‌های آن برای مخاطب تازگی دارد. البته نزدیک به این فضا سریال‌هایی در تلویزیون داشته ایم که شاید «وضعیت سفید» از جمله آنها باشد. در مجموع سریال قرار است به زیست بوم فرهنگی، اجتماعی و سیاسی مردم در دهه ۶۰ بپردازد.

کارگردان «آپاراتچی» در پایان درباره اکران آنلاین این فیلم سینمایی، بیان کرد: این فیلم در زمانی در سالن‌های سینما به نمایش در آمد که اوج اکران‌های مردمی آن با حادثه تلخ شهادت رئیس جمهور همراه شد و ما هم دیگر نخواستیم به دلیل آن اتفاق تلخ برای فیلم تبلیغ داشته باشیم. اما به زودی فیلم در پلتفرم‌ها به اکران آنلاین می‌رسد.

منبع: مهر