مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه گفت: در موضوع بهره‌برداری از ایستگاه‌های باقی‌مانده بحث اولویت مطرح نیست. همه ایستگاه‌های باقی مانده در دست احداث قرار دارند.

همشهری آنلاین: مسعود درستی مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه در حاشیه بازدید از وضعیت بهره برداری از خط ۶ متروی تهران گفت: امروز با حضور نمایندگان شورای عالی استان‌ها به بازدید از متروی تهران و خط ۶ پرداختیم.

وی ادامه داد: شبکه هفت گانه خطوط متروی تهران به جز تعدادی از ایستگاه‌های شش و هفت تکمیل شده است و برنامه داریم به شرط تامین مالی مابقی ایستگاه ها را تکمیل کنیم.

درستی اظهار کرد: اگر بتوانیم امسال این کار را انجام بدهیم در شبکه مترو تهران به جز چهار خط جدید که سه خطش شروع شده و یک خط دیگر هم امسال آغاز خواهد شد، کار تمام است فقط در بعضی از خطوط از جمله جنوب خط ۶، شمال خط ۷، شرق و غرب خط ۴ و بخش شرقی خط ۲ توسعه داریم.

مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه تاکید کرد: به عبارتی تلاش می کنیم که قسمت بدنه اصلی خطوط هفت گانه به سرانجام برسانیم و از سال آینده توسعه خطوط ذکر شده و ۴ خط جدید را آغاز کنیم تا شبکه ۱۱گانه تکمیل شوند.

وی گفت: اصلا بحث اولویت نیست همه ایستگاه های باقی مانده در دست احداث قرار دارند ولی ایستگاه هفده شهریور به لحاظ موقعیت جغرافیایی که یک ایستگاه تبادل مسافر بین خط ۶ و ۷ در جنوب شرق شهر است، اهمیت بیشتری دارد اما هیچ کدام به لحاظ تقدم و تاخر اولویتی نسبت به یکدیگر ندارند.

درستی درخصوص بودجه مترو تهران هم گفت: بودجه متروی تهران برای سال جاری ۱۴ همت است؛ ما اکنون طبق بودجه مصوب ۹ هزار و چهار صد میلیارد تومان داریم که هزار و صد میلیارد اوراق مشارکت است و اوراق ما شش هزار و سیصد میلیارد است که ۵ هزار و دویست میلیارد آن دیده نشده و در اصلاحیه بودجه ۹ هزار و چهارصد میلیارد است که به اضافه آن ۱۴ هزار میلیارد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بودجه مترو متناسب با تامین منابع شهرداری تزریق می شود. معمولا ارزیابی تحقق بودجه در آخر سال انجام می‌ شود و امیدواریم که شرایط به گونه ای باشد که امسال هم بودجه تهران مناسب باشد تا به تعهدات عمل کنیم.

منبع: خبرگزاری شهر