رئیس جمهور با بیان اینکه مسیر پرفراز و نشیب فعالیت خبرنگاران، کمتر از جهاد در راه حق و حقیقت نیست، تصریح کرد: جوهره خبرنگاری در همزیستی با مردم و درک عمیق دغدغه‌های آنان نهفته است؛ خبرنگاران دیده‌بانان هوشیار جامعه و پل ارتباطی میان دولت و ملت هستند.

به گزارش همشهری‌آنلاین، دکتر مسعود پزشکیان در پیامی با تبریک روز خبرنگار، این مناسبت را فرصتی مغتنم برای ارج نهادن به کوشش خستگی‌ناپذیر پاسداران حقیقت و وجدان‌های بیدار جامعه دانست که با قلم توانا و بیان رسای‌شان، نقشی حیاتی در روشنگری، تنویر افکار عمومی و امیدآفرینی ایفا می‌کنند.

رئیس جمهور در این پیام بیان کرد: هفدهم مرداد، فرصتی مغتنم برای ارج نهادن به کوشش خستگی‌ناپذیر پاسداران حقیقت و وجدان‌های بیدار جامعه است؛ آنان که با قلم توانا و بیان رسای‌شان، نقشی حیاتی در روشنگری، تنویر افکار عمومی و امیدآفرینی ایفا می‌کنند.

دکتر پزشکیان افزود: شأن و منزلت والای خبرنگاران از آن روست که در انجام رسالت خطیر خویش و خدمت به مردم و اطلاع‌رسانی صادقانه، همت خود را فداکارانه به کار می‌بندند و تمام توان و استعداد خویش را در طبق اخلاص می‌نهند.

وی افزود: در عصری که سیل خروشان اخبار، مخاطب و جامعه را در تشخیص حقیقت و گزینش راستی‌ها با چالش‌های پیچیده روبرو ساخته و حقیقت در هزارتوی ناراستی‌ها محجوب گشته، این خبرنگاران هستند که با تکیه بر شجاعت و دانش ژرف خود، به اعماق پنهان حقیقت رخنه کرده و رسالت عظیم آگاهی‌بخشی و هشیاری اجتماعی را به منصه ظهور می‌رسانند. بی‌گمان، این مسیر پرفراز و نشیب، کمتر از جهاد در راه حق و حقیقت نیست.

وی خاطر نشان کرد: جوهره خبرنگاری در همزیستی با مردم و درک عمیق دغدغه‌های آنان نهفته است. خبرنگاران به عنوان دیده‌بانان هوشیار جامعه، پل ارتباطی میان دولت و ملت هستند و شایسته است همواره صدای رسای کسانی باشند که فریادشان کمتر به گوش می‌رسد.

پزشکیان افزود: اینجانب ضمن تبریک این روز فرخنده به تمامی خبرنگاران گرانقدر میهن عزیزمان، این اطمینان را می‌دهم که دولت چهاردهم با درک عمیق جایگاه رفیع رسانه‌ها و خبرنگاران و بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها در جهت صیانت از حقوق ایشان، در راستای ترمیم پیوند دولت و ملت و ایجاد همبستگی ملی، از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.

وی گفت: با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام عرصه خبر و اطلاع‌رسانی، به‌ویژه شهید محمود صارمی و همرزمانش و تمامی شهدای خبرنگار جبهه مقاومت که در ماه‌های اخیر در راه انجام رسالت انسانی دفاع از حقایق غزه و انعکاس جنایات رژیم صهیونیستی، جان شیرین خود را نثار کردند، از درگاه خداوند متعال برای همه خبرنگاران، این مشعل‌داران راه حقیقت و آزادی، بهروزی و توفیق روزافزون مسئلت می‌نمایم.