با وجودی که بهار و پاییز سفر به دریاچه مهارلو در استان فارس است، اما دیدن تصاویری از فلامینگوهایی که دریاچه صورتی را به رنگ سیاه درمی‌آورند در دل تابستان هم خالی از لطف نیست.

به گزارش همشهری ‌آنلاین ویدئویی که این روزها در فضای مجازی حسابی وایرال شده حضور فلامینگوها در دریاچه صورتی یا همان دریاچه مهارلو را نشان می‌دهد تا شاید در گرمای خرماپزان این روزها احساس بهتری را تجربه کنیم. فلامینگوها در حرکاتی هماهنگ و حیرت انگیز انگار سطح دریاچه را به رنگ سیاه درمی‌آورند و روی سطح صورتی نقشی از سیاه قلم می‌زنند.
دریاچه فصلی مهارلو در جنوب شرقی شیراز، مشهورترین دریاچه رنگی ایران است که گاهی قرمز و گاهی صورتی می‌شود. این دریاچه از کانی‌ و مواد معدنی سرشار است و به دلیل نمک و پتاسیم زیاد باعث رشد جلبک صورتی در آن شده. فعالیت یک نوع میگوی خاص در این دریاچه نیز باعث تغییر رنگ آن می‌شود. مساحت دریاچه ۶۰۰ کیلومتر مریع، بیشترین طول دریاچه ۲۸ کیلومتر و بیشترین عرض آن ۱۵ کیلومتر است و ژرفای آن در عمیق‌ترین بخش به ۳ متر می‌رسد.
فلامینگوها معمولا در فصل بهار به دریاچه بازمی‌گردند و با گرم شدن هوا کم‌کم مهاجرت می‌کنند تا سال آینده دوباره به دریاچه سر بزنند.
اگر فرصتی برای تماشای دریاچه مهارلو پیدا کردید باید تا شهرستان سروستان در ۵۷ کیلومتری جنوب شرقی شیراز بروید و از دلیل این طبیعت زیبا لذت ببرید.

فیلمی از رد سیاه فلامینگوها در دریاچه مهارلو را تماشا کنید: