پدیده کشتی فرنگی ایران با شکست قهرمان جهان و المپیک خود را به عنوان مدعی جدید وزن ۶۷ کیلوگرم المپیک معرفی کرد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، روز سوم رقابت‌های کشتی فرنگی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس از ساعت ۱۱ امروز به وقت محلی (۱۲:۳۰ به وقت ایران) آغاز شد که سعید اسماعیلی در ۶۷ و علیرضا مُهمدی در ۸۷ کیلوگرم در دور مقدماتی به مصاف حریفانشان رفته‌اند.

در وزن ۶۷ کیلوگرم که ۱۶ نفر حضور دارند، سعید اسماعیلی در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر مقابل اسحاق قایو از الجزایر به پیروزی رسید. تا در مرحله یک چهارم نهایی این رقابت ها حریف لوئیس اورتا سانچز قهرمان جهان و المپیک از کوبا شود.

دیدار اسماعیلی با اورتا سانچس در نظر بسیاری از کارشناسان یک دیدار انتقامی نیز بود زیرا سانچز در مسابقات رنکینگ‌دار بوداپست مجارستان در ثانیه‌های پایانی و روی یک غافلگیری موفق به شکست پدیده کشتی ایران شد.

اسماعیلی در دیدار مرحله یک چهارم نهایی بازی‌های المپیک پاریس نمایش درخشانی برابر یکی از بزرگان کشتی فرنگی جهان داشت و حتی در سه دقیقه نخست موفق به کسب پنج امتیاز از قهرمان المپیک توکیو شد. وی در سه دقیقه دوم نیز عملکرد فوق العاده ای داشت و با امتیاز عالی قهرمان جهان و المپیک را از پای درآورد و راهی نیمه‌نهایی شد.

پیش از این دیدار علیرضا مهمدی موفق شد با غلبه بر حریفان از کلمبیا و لهستان به مرحله نیمه نهایی وزن ۶۷ کیلوگرم این دوره از بازی های المپیک گام بگذارد. مهمدی در این مرحله به مصاف ژان بلنیوک قهرمان جهان و المپیک از اوکراین می رود.

مسابقات مرحله نیمه نهایی کشتی فرنگی در ۲ وزن ۶۷ و ۸۷ کیلوگرم از ساعت ۲۰ به وقت تهران آغاز خواهد شد.