به‌دنبال انتشار شایعاتی در مورد دریافت مالیات از تسهیلات بانکی سخنگوی سازمان امور مالیاتی این موضوع را رد کرد و آن را شایعه دانست.

به گزارش همشهری آنلاین، ظرف روزهای گذشته شایعاتی مطرح شد مبنی بر اینکه دولت قرار است از تسهیلات بانکی نیز مالیات دریافت کند. این شایعه خیلی زود در فضای مجازی گسترش پیدا کرد و برخی مدعی بودند با توجه به تصویب طرح مالیات بر عایدی سرمایه به‌زودی دولت از تسهیلات بانکی افراد مالیات خواهد گرفت. این شایعات در حالی مطرح شد که طرح مالیات بر عایدی سرمایه از زمان تصویب در مجلس در اردیبهشت ۱۴۰۲تاکنون به‌دلیل ایرادهای شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت به قانون تبدیل نشده است. اما اصل ماجرا چیست؟

بیشتر بخوانید

ثروتمندان چقدر مالیات دادند؟

ابلاغیه جدید امور مالیاتی درباره نحوه محاسبه مالیات بر ارث سهامداران بورس

اصل ماجرا

ماجرا ازآنجا شروع شد که چندی پیش یکی از استادان اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی در جریان برگزاری همایشی درباره مالیات بر عایدی سرمایه به موضوع مالیات بر عایدی سرمایه و دریافت مالیات از دیون مالی پرداخت اما رسانه‌ها در جریان انعکاس سخنان او مطالب را به‌صورت کامل منتشر نکردند و همین موضوع شبهه‌ها و شایعات زیادی را در این‌باره ایجاد کرد.

توضیحات سازمان مالیاتی

روز گذشته سخنگوی سازمان مالیاتی با رد دریافت مالیات از تسهیلات بانکی گفت: رسانه منتشرکننده سخنان استاد اقتصادی که در همایش مالیات بر عایدی سخن می‌گفت مطالب را به‌طور کامل پوشش نداده است و همین موضوع شبهاتی را درباره دریافت مالیات از قرض گرفته یا وام ایجاد کرد. مهدی موحدی ‌بکنظر توضیح داد: درواقع مباحث مطرح شده در این همایش حول مالیات بر عایدی سرمایه و مالیات بر جمع درآمد بوده که در حال حاضر عملا اجرایی نشده و برنامه‌هایی برای تحقق آن در سالیان آینده درنظر گرفته شده است.

منبع: روزنامه همشهری