سازمان هواشناسی از رشد ابرهای همرفتی، رگبار باران و رعد و برق، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک و نیز شدت گرفتن گرما و کاهش آن در مناطق مختلف کشور خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: طی امروز (پنجشنبه) و فردا (جمعه) در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در هرمزگان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، ارتفاعات جنوب کرمان و جنوب شرق فارس رشد ابرهای همرفتی، رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک رخ خواهد داد.

امروز بارش در مناطق ذکرشده شدت خواهد داشت.

همچنین از امروز تا شنبه برای برخی مناطق نوار شمالی به‌ویژه سواحل دریای خزر، ارتفاعات شرقی البرز در استان‌های سمنان، گلستان، مازندران و شرق تهران و همچنین برخی نقاط در شمال خراسان شمالی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

یکشنبه و دوشنبه برای برخی مناطق نوار شمالی و شمال غرب کشور و ارتفاعات و دامنه‌ها در زاگرس مرکزی و جنوبی و برخی مناطق هرمزگان و ارتفاعات جنوب کرمان بارش پراکنده و گاهی رعد و برق پیش بینی می‌شود.

در ۵ روز آینده در نوار شرقی کشور برخی مناطق مرکزی، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، غرب و جنوب غرب در بعضی ساعات وزش باد شدید، احتمال خیزش گرد و خاک، کاهش دید و کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

در ۳ روز آینده دریای خزر و جمعه و شنبه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج است.

همچنین، بیشینه هوای تهران امروز (پنجشنبه) ۴۳ و و کمینه آن ۳۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی شده است.