وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین به اظهارات اخیر وزیر افراطی رژیم صهیونیستی درخصوص به گرسنگی کشاندن ۲ میلیون فلسطینی واکنش نشان داد.

به گزارش همشهری آنلاین، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین با صدور بیانیه‌ای در واکنش به درخواست بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی درخصوص گرسنه نگاه داشتن ساکنان نوار غزه، اعلام کرد درخواست اسموتریچ برای گرسنه نگه داشتن و مرگ ۲ میلیون فلسطینی در نوار غزه، نشان‌دهنده اذعان به سیاست نسل‌کشی است که رژیم صهیونیستی به آن افتخار می‌کند.

براساس گزارش شبکه خبری المیادین، در این بیانیه آمده است اظهارات اسموتریچ ناقض قواعد و اصول قوانین بین‌المللی و قوانین بشردوستانه است و چالش آشکار دیوان بین‌المللی کیفری محسوب می‌شود.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین تاکید کرد: از دیوان بین‌المللی می‌خواهیم که برای اسموتریچ حکم بازداشت صادر کند.

این وزارتخانه همچنین از کشورهای جهان خواسته است از ورود وزیر دارایی رژیم صهیونیستی به خاک خود جلوگیری کنند.

پیشتر این مقام صهیونیست تاکید کرده بود کُشتن ۲ میلیون فلسطینی از گرسنگی برای بازگرداندن اسرای صهیونیست در نوار غزه می‌تواند عادلانه و اخلاقی باشد.

نوار غزه از ۱۸ سال گذشته در محاصره بوده و در جنگ اخیر علیه این منطقه که همچنان ادامه دارد حدود ۲ میلیون فلسطینی ساکن این منطقه از جمعیت ۲.۳ میلیون نفری آن را مجبور نموده خانه‌های خود را رها کرده و در شرایطی فاجعه‌بار زندگی کنند و با محدویت‌های شدید و عمدی غذایی، آبی و دارویی مواجه شوند.

رژیم صهیونیستی با وجود صدور قطعنامه‌هایی از سوی شورای امنیت و احکام دیوان لاهه برای توقف نسل‌کشی و جنگ غزه، همچنان به کشتار فلسطینی‌ها ادامه می‌دهد.

پیشتر وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد: تعداد قربانیان جنگ رژیم صهیونیستی در غزه از هفت اکتبر به ۳۹ هزار و ۶۷۷ شهید و ۹۱ هزار و ۶۴۵ زخمی رسید.

منبع: ایسنا