پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور نشان می‌دهد جمعه (۱۹ مرداد) در بیشتر مناطق کشور جوی آرام دارد و با رشد ابرهای همرفتی در هرمزگان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، ارتفاعات جنوب کرمان و شرق فارس در ساعات عصرگاهی شاهد رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی خواهیم بود.

به گزارش همشهری ‌آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «علاوه بر این تا روز شنبه (۲۰ مرداد) برای برخی از مناطق نوار شمالی به ویژه سواحل دریای خزر، ارتفاعات شرقی البرز در سمنان، گلستان، مازندران، شرق تهران، برخی نقاط در شمال خراسان شمالی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و تا اواسط هفته آتی ادامه دارد.»
فریبا گودرزی افزود: «در ۵ روز آینده نوار شرقی کشور و برخی مناطق مرکز استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک دارند. شاخص کیفیت هوا و کاهش دید هم پیش‌بینی می‌شود.»
خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان، روزهای جمعه(۱۹ مرداد) و شنبه(۲۰ مرداد) و دریای خزر تا یکشنبه (۲۱ مرداد) متلاطم و مواج است.
آسمان پایتخت، صاف تا کمی ابری، وزش باد و در بعدازظهر با افزایش باد با نوسانات دمایی ۳۰ و ۴۱ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود. از شنبه (۲۰ مرداد) کاهش تدریجی دمای تهران آغاز می‌شود و با کاهش شدت دما، پایتخت به دمای تابستانی خود بازمی‌گردد.