رئیس پلیس راهور فراجا گفت: قبوض جرایم رانندگی که پیش از ابلاغ نرخ جدید ثبت شده است، در صورت عدم پرداخت با همان قیمت گذشته افزایش می‌یابد.

به گزارش همشهری آنلاین،‌ سردار سید تیمور حسینی اظهار داشت: جریمه‌های تخلفات رانندگی که پیش از اصلاح نرخ ثبت شده است، با همان قیمت سابق دوبرابر خواهد شد.

وی افزایش دوبرابری جریمه‌ها را مربوط به قبوض تسلیمی و دوبرگی دانست که طی مدت مشخص پرداخت نشوند.

همچنین رئیس پلیس راهور فراجا از رانندگان خواست تا تحت هیچ شرایطی از محدودیت‌های قانونی عبور نکنند و دست به تخلفات به خصوص تخلفات حادثه‌ساز نزنند.

سردار حسینی، افزایش دوبرابری جرایم در صورت پرداخت نشدن در زمان تعیین شده را تنها یکی از راهکارهای قانونی برای جلوگیری از تخلفات رانندگی به خصوص تخلفات حادثه ساز عنوان کرد و افزود: اقداماتی از جمله توقیف موقت و طولانی خودرو نیز همانند گذشته در دستور کار قرار دارد.

وی بر تشدید نظارت و رصد پلیس برای جلوگیری از تخلفات تاکید کرد و گفت: پلیس راهور خود را مکلف می‌داند برای ارتقای امنیت روانی جامعه و تردد ایمن، قانون را به طور کامل اجرا کند و در این مسیر با کسانی که با جان مردم بازی می‌کند؛ اغماض نخواهد کرد.

به گزارش ایرنا، دولت با هدف بازدارندگی نرخ جریمه مربوط به تخلفات رانندگی، مبالغ جریمه ها را در سال جدید مورد بازنگری قرار داد که سرانجام نرخ های جدید از ۲۳ تیرماه اجرایی شده است. در جدول نرخنامه جدید در مجموع نرخ ۱۷۴ عنوان تخلف رانندگی در سه سطح «کلانشهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین شهری و مناطق آزاد تجاری و صنعتی»، «سایر شهرها» و «روستاها و راههای روستایی» مورد بازنگری قرار گرفته‌اند.

در نرخنامه جدید، حرکات پرخطر در رانندگی، سبقت غیرمجاز، دنده عقب، سبقت غیرمجاز، رانندگی در حالت مستی و غیرارادی و نیز عبور از چراغ قرمز بیشترین مبالغ جریمه ها را به خود اختصاص داده اند.

برای نمونه هرگونه حرکات نمایشی مانند دور زدن درجا و یا حرکت موتور سیکلت روی یک چرخ و نیز حرکت به طور مارپیچ اگر در کلانشهرها صورت گیرد، ۵۰۰ هزار تومان، در سایر شهرها ۴۰۰ هزار تومان و در روستاها ۲۵۰ هزار تومان جریمه دارد.

همچنین برای رانندگی با وسیله نقلیه دودزا ۲۰۰ هزار تومان، استفاده نکردن از کلاه ایمنی راکبان موتورسیکلت و کمربند ایمنی راننده و سرنشین وسایل نقلیه ۱۵۰ هزار تومان و نداشتن بیمه نامه ۱۵۰ هزار تومان جریمه تعیین شده است.

منبع: ایرنا