کوه دربند بسته نشده و هیاهوی اخیر بر سر بسته شدن این مسیر کوهنوردی تهران مانند بسیاری از شایعات دیگر بی اساس است.

همشهری انلاین - این روزها کوه‌نوردان وقتی از مسیر میدان مجسمه کوهنور وارد محوطه سنفگرش دربند می‌شوند، با ساخت و سازی مواجه می‌شوند که شبیه دروازه‌ای در این مسیر است. برخی افراد این ساخت و ساز را بهانه حمله دیگر به شهرداری قرار داده و نوشتند که: «شهرداری می خواهد کوه دربند را ببندد!» شهرداری منطقه یک در این باره اعلام کرد:‌ عملیات احداث سردر ورودی محور گردشگری دربند ۲ماه پیش آغاز شده و قرار است یک طرح فرهنگی گردشگری با ساخت سازه‌ای از دروازه‌های فرهنگی شهر در این محل اجرا شود.

این دروازه در قالب عملیات احداث سردر ورودی محور گردشگری دربند با طرحی متناسب با محیط سنگی کوهستان و معماری ایرانی – اسلامی آغاز شده و پس از اخذ تاییدیه های لازم از خرداد ماه سرعت گرفته است .

دربند یکی از جاذبه های طبیعی و قدیمی گردشگری شمال تهران است که در پایان هر هفته بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی را به خود جذب می کند. بر این اساس اجرای سردری، مناسب که از نگاه گردشگران به نوعی شناسه منطقه یک و محله قدیمی دربند به حساب می آید مورد نیاز بود که از این رو این مهم با نگاه ویژه شهردار منطقه یک، در دستور کار و اجرا قرار گرفت.

این دروازه به دهانه تقریبی ۳۰ متری قرار است تا پایان سال به پایان برسد.

منبع: همشهری آنلاین