امام جمعه رشت ضمن محکوم کردن جنایات رژیم کودک‌کش اسرائیل در غزه و ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر جنبش سیاسی حماس گفت: وعده صادق ۲ در انتقام خون شهید اسماعیل هنیه خواسته ملت ایران است.

به گزارش همشهری آنلاین، آیت‌الله رسول فلاحتی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه رشت در جمع نمازگزاران در مصلی امام خمینی (ره) این شهر اظهار کرد: رژیم جنایتکار صهیونیست در کشورمان مهمان عزیز ما اسماعیل هنیه را که با مجوزهای بین‌المللی و دعوت رسمی به کشورمان آمده بود به شهادت رساند؛ این جنایت برای هیچ ملت آزاده ای به ویژه امت غیور ایران پذیرفتنی نیست.

وی اضافه کرد: بر این اساس ملت ایران خواستار شکل‌گیری وعده صادق ۲ برای انتقام خون شهید اسماعیل هنیه هستند ضمن اینکه در ساحت جهانی بسیاری از کشورهای اسلامی، غیراسلامی و سازمان ملل متحد پذیرفته‌اند که دفاع مشروع برای جمهوری اسلامی محفوظ است.

خطیب جمعه رشت با تاکید بر اینکه از این پس با قدرت به کج دهنی‌ها علیه جمهوری اسلامی پاسخ داده می‌شود، اظهار کرد: ملت ایران خواهان این انتقام هستند و نقش جمهوری اسلامی باید بسیار تعیین کننده تر از گذشته باشد بنابراین باید از تمام امکانات برای سرنگونی رژیم غاصب استفاده شود.

وی در ادامه با بیان اینکه مردم ایران اسلامی همواره برای حفظ اسلام، کیان و دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبری آماده هستند، اضافه کرد: جمهوری اسلامی با حمایت مردم آشوب‌های ۱۴۰۱ و موضوعات مربوط به آن را خنثی کرد.

امام جمعه رشت بیان کرد: ملت ایران بعد از وعده صادق بیش از پیش به اقتدار ملی ایران و تاثیرگذاری جمهوری اسلامی ایران در منطقه و فرامنطقه پی برده‌اند و این موضوع نیز بار دیگر به جهانیان ثابت شده‌است.

وی اظهار کرد: همچنین بر اساس نظرسنجی اخیر ۹۲ درصد مردم ایران به اقتدار ملی و تمامیت ارضی کشورشان می‌اندیشند و ۷۸ درصد نیز به این باور رسیده‌اند که نظام مقدس جمهوری اسلامی در حفظ ارزش‌های اسلامی با قدرت می‌تواند هر کاری انجام دهد.

آیت‌الله فلاحتی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران برای حفظ تمامیت ارضی کشور و ارزش های انقلاب اسلامی هزاران شهید را تقدیم کرد و دست بیگانگان را از کشور قطع کرد.

وی در ادامه با یادآوری جنایات رژیم منحوس پهلوی در بخشیدن بخشی از اراضی ایران به کشورهای همسایه در ۲۳ مرداد ۱۳۴۲ بیان کرد: مردم هنوز هم به خاندان پهلوی لعن می فرستند؛ آنها خیانت های زیادی مرتکب شدند.

قبل از برگزاری خطبه‌های نماز جمعه رشت محفل انس با قرآن کریم به یاد شهید اسماعیل هنیه همزمان با سراسر کشور در مصلی امام خمینی (ره) رشت برگزار شد.

منبع: ایرنا