سازمان هواشناسی از ابری شدن هوا همراه با رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید و گرد و خاک در نقاط مختلف کشور خبر داد.

به گزارش هشمهری آنلاین، سازمان هواشناسی کشور بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی اعلام کرد امروز (شنبه) در غرب هرمزگان، جنوب فارس و نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی انتظار می‌رود.

یکشنبه گذر موج دامنه کوتاه تراز میانی جو از نوار شمالی کشور سبب ابرناکی و رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد در شمال آذربایجان غربی، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز در تهران و سمنان می‌شود.

همچنین در ساعات بعدازظهر این روز در مناطقی از شمال و غرب فارس، شمال بوشهر و ارتفاعات شمال هرمزگان رشد ابرهای همرفتی، رگبار و رعد و برق انتظار می‌رود.

دوشنبه نیز ابرناکی و رگبار پراکنده و خفیف در این مناطق پیش‌بینی می‌شود.

سه‌شنبه در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و همچنین شمال هرمزگان و جنوب کرمان افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

چهارشنبه در شرق سواحل خزر، خراسان شمالی، شمال هرمزگان و جنوب کرمان رگبار پراکنده، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

طی ۵ روز آینده در نوار شرقی کشور، برخی مناطق مرکزی و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز در بعضی ساعات وزش باد شدید، احتمال خیزش گرد و خاک و کاهش دید و کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

در روزهای یکشنبه و دوشنبه شرق سواحل دریای خزر و ۳ روز آینده شرق دریای عمان مواج است.