سخنگو و معاون روابط عمومی سپاه درباره دلایل ترور شهید هنیه، بیان کرد: او یک شخصیت سیاسی بود که در محافل و کشورهای مختلف جهان رفت آمد داشت، اما رژیم صهیونسیتی با هدف راه اندازی فتنه و ایجاد اختلاف شیعه و سنی دست به این اقدام زد.

به گزارش همشهری‌آنلاین، سردار محمدعلی نائینی امروز (شنبه) در نشست صمیمی با خبرنگاران ضمن تبریک روز خبرنگار، گفت: دشمن امروز یک جنگ ترکیبی علیه ایران اسلامی در ابعاد اقتصادی، سیاسی، روانی و فرهنگی راه انداخته است که مهمترین عرصه این جنگ، جنگ شناختی است و اگر دشمن در عرصه شناختی دستاورد نداشته باشد، نمی تواند به دستاوردی برسد.

وی افزود: یک عمل پیوسته در اتاق‌های جنگ دشمن وجود دارد و در عملیات تروریستی اخیر در کشورمان و لبنان و قبل از آن ترور شهید زاهدی ما با یک عملیات روانی پیوسته روبرو بوده‌ایم.

سخنگوی سپاه درباره شکست‌های دشمن در میدان، تصریح کرد: دشمن تلاش دارد با این اقدامات تروریستی یک عملیات روانی را راه بیندازد تا با این اقدامات روانی دستاوردی برای خود بسازد.

سردار نائینی درباره دلایل ترور شهید هنیه، بیان کرد: او یک شخصیت سیاسی بود که در محافل و کشورهای مختلف جهان رفت آمد داشت و رژیم صهیونسیتی با هدف راه اندازی فتنه و ایجاد اختلاف شیعه و سنی دست به این اقدام زد، اما با موضع گیری رهبر معظم انقلاب اسلامی و مسئولان کشورمان و برگزاری تشییع با شکوه در تهران، این فتنه شکست خورد.

وی بیان روایت مختلف از نوع ترور شهید هنیه و از سوی دیگر بالا بردن توقع در جامعه را از پیچیده بودن جنگ روانی دشمن دانست و گفت: اگر عملیات رسانه ای به موقع و بازدارنده ای نداشته باشیم با مشکلاتی روبرو می‌شویم، همان‌گونه که در ماجرای سقوط هواپیما اوکراینی ، مسائیلی به وجود آمد و یا گشت ارشاد از جمله مواردی است که ما عملیات رسانه ای درستی نداشتیم و دشمن از این شرایط سو استفاده کرد.

سخنگوی سپاه، داشتن طرح برای عملیات رسانه‌ای را بسیار مهم دانست و اظهار کرد: روز گذشته در رونمایی تجهیزات سپاه، شاهد یک طرح درست رسانه‌ای بودیم که بازخورد بسیار خوبی هم داشت.

سردار نائینی با بیان اینکه ما باید از دستاوردهای مختلف سپاه تصویر بسازیم و از تحریف جلوگیری کنیم که این مهم بدونه همکاری رسانه امکان پذیر نیست، افزود: ما وقتی به پیشرفت‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نگاه می‌کنیم، می‌بینم که از کنار بسیاری از این دستاوردها به راحتی عبور کرده ایم.

وی عملیات وعده صادق را یک عملیات راهبردی و بسیار موثری دانست و گفت: کار رسانه‌ای در خصوص عملیات وعده صادق بسیار خوب و موثر انجام شد که جا دارد این مهم ادامه داشته باشد.

معاون روابط عمومی سپاه نقش اهالی رسانه را در پیشبرد اهداف بسیار مهم دانست و تاکید کرد: من در دوران دفاع مقدس، مسئول تبلیغات دفاعی بودم. آن زمان ابزار ما بسیار کمتر از امروز بود، اما توانستیم موفق باشیم. امروز کار رسانه ای بسیار پیچیده شده است و باید با استفاده از ابزار لازم و با همکاری و همراهی و داشتن طرح درست در جنگ رسانه ای پیش برویم.

منبع: ایرنا