سفر دریایی آزمایشی خرمشهر به بصره با حضور سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در بصره عراق و سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی انجام شد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی روز شنبه در حاشیه سفر دریایی آزمایشی خرمشهر به بصره عراق گفت: بندر خرمشهر علاوه بر اربعین حسینی، آماده برقراری سفر دریایی دائم به عراق در طول سال است.

علی اکبر مرزبان افزود: برقراری و راه‌اندازی خط دریایی از بندر خرمشهر به بصره و برعکس از جمله اولویت‌های مهم کاری در راستای سیاست های دریایی محور در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به پیگیری‌های مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و همچنین وزیر راه و شهرسازی، مذاکرات و بازدیدهای زیادی میان بندر خرمشهر و بندر بصره برقرار شد که خوشبختانه ۲ طرف برای برقراری سفر در ایام اربعین حسینی و خدمت به زائران سیدالشهدا(ع) اعلام آمادگی کردند.

مرزبان اظهار کرد: بندر خرمشهر درصدد برقراری منظم و دائم خط بین‌المللی میان خرمشهر و بصره در طول سال و افزایش مراودات ۲ کشور در همه محورها و زمینه‌ها است.

سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اضافه کرد: شناور بخش خصوصی با ظرفیت ۳۲۰ مسافر آماده شده و زمینه برقراری سه سفر دریایی در ایام اربعین حسینی وجود دارد.

بندر خرمشهر دارای یک ترمینال مسافری دریایی به نام خلیج فارس با ۶ هزار متر مربع مساحت و ۲ پست اسکله است که روزانه می‌تواند به ۲ هزار و ۵۰۰ مسافر خدمات‌دهی کند.