«مجمعه‌گُذاری» از رسم‌های اطعام دهی همگانی در مازندران است که با قدمت ۲۰۰ ساله در مناطق شرقی مازندران اجرا می‌شود . این آیین بیشتر در روستاهای مناطق کوهستانی و ییلاقی مازندران برگزار می‌شود، اما مشهورترین و جا افتاده‌ترین شیوه مجمع‌گذاری استان، مربوط به روستای «کوهستان» از توابع شهرستان بهشهر است.

به گزارش همشهری آنلاین، در این آیین، خانم‌های روستایی غذاهای مختلفی برای پذیرایی از عزاداران حسینی در روزهای تاسوعا و عاشورا تدارک دیده و سپس غذاها را داخل سینی بزرگی به نام مجمعه قرار داده و در حسینیه و محل عزاداری، از عزاداران پذیرایی می‌کنند.
مجمعه های حاوی غذا، ابتدا در آشپزخانه حسینیه یا مسجد جمع آوری و پس از عزاداری و اقامه نماز ظهر، هر مجمع میان ۲ تا ۴ نفر از عزاداران قرار داده می‌شود.

البته به غیر از این رسم در برخی مناطق مازندران در روز تاسوعا اطعام دهی به شیوه خاص خودش اجرا می شود به طوری که در این روز اهالی روستا با باز گذاشتن در منازل خود میزبان عزاداران حسینی هستند و اطعام دهی را در منزل خود انجام می دهند.

در روستای لاریم جویبار، سورک در ساری و ارطه در قائمشهر این رسم از سوی اهالی این مناطق اجرا می شود و همیشه در روز تاسوعا این مناطق مملو از عزاداران حسینی از اقصی نقاط مازندران و حتی استان های دیگر است.