زین رترفورد که کشتی اولش را به رحمان عموزاد باخت،‌ با وجود راهیابی به رپه‌شارژ وزن ۶۵ کیلوگرم از ادامه مسابقات انصراف داد.

به گزارش همشهری آنلاین، ظهر روز گذشته (شنبه) رحمان عموزاد موفق شد حریف آمریکایی‌اش را در دور اول ۸-صفر شکست دهد. زین رترفورد که با پیشانی باندپیچی شده در این مبارزه حاضر شد، با فینالیست شدن عموزاد به شانس مجدد راه پیدا کرد اما آمریکایی‌ها از عدم شرکت او در مسابقات امروز خبر دادند.

دلیل آن هم مصدومیت عنوان شده است. اینطور که در اخبار آمده،‌ او در آخرین روزهای تمرینات تیمش برای المپیک از ناحیه سر دچار آسیب‌دیدگی شد و بعد از مبارزه با رحمان عموزاد علائم سرگیجه او بازگشته و مربیانش به همین دلیل حضور رترفورد روی تشک را ریسک دانسته و تصمیم گرفتند این کشتی‌گیر در گروه شانس مجدد شرکت نکند.

او ظهر امروز باید ابتدا مقابل اسلام دودایف قهرمان اروپا از آلبانی قرار می‌گرفت و در صورت برد،‌ اسماعیل موسکائف مجارستانی را در دیدار رده‌بندی در پیش داشت.

مبارزه با دو کشتی‌گیر روسی‌الاصل برای زین رترفورد کار آسانی در مسیر کسب مدال المپیک نبود. رترفورد که مدال طلای وزن غیرالمپیکی ۷۰ کیلوگرم سال ۲۰۲۳ را در کارنامه دارد، برای المپیک به وزن ۶۵ کیلوگرم آمد و برای آمریکایی‌ها هم در گزینشی جهانی سهمیه گرفت.

منبع: تسنیم