رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران گفت: شرکت ارتباطات شهر زیر نظر سازمان فاوا فعالیت می‌کند که خلاف قانون است. شهردار تهران باید اقدامات لازم را انجام دهد و گزارشات لازم را ارائه دهد.

به گزارش همشهری آنلاین، سوده نجفی در دویست و پنجاه و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن تبریک برای افتخارآفرینی مدال آوران در المپیک ۲۰۲۴، اظهار کرد: شرکت ارتباطات مشترک شهر متأسفانه هنوز اساسنامه به روز رسانی شده با رعایت آیین نامه معاملات را به شورا ارسال نکرده و آمار دکل های آن نیز موجود نیست.

وی افزود: باید نقشه جامع نیاز شهر تهران به دکل ها، آنتن ها و ایستگاه های رادیویی تهیه می شد و طرح جامع مکان یابی دکل ها باید به شورا ارائه می شد که تا این لحظه منعکس نشده است. یکی از سوالات ما این است که چه تعداد دکل مخابراتی در سطح شهر وجود دارد؟ آمار این دکل ها با جانمایی باید به شورا ارائه شود.

نجفی با بیان اینکه تدوین آیین نامه های فنی، بهداشتی و زیست محیطی هنوز عملیاتی نشده است، خاطرنشان کرد: هر سه ماه یکبار باید گزارش عملکرد این شرکت به شورا ارسال می شد که تا این لحظه هنوز ارسال نشده است. به نظر می رسد این شرکت زیر نظر سازمان فاوا فعالیت می کند که خلاف قانون است. شهردار تهران باید اقدامات لازم را انجام دهد و گزارشات لازم را ارائه دهد.

منبع: روزنامه همشهری