بزرگ‌ترین شکست نقل‌وانتقالاتی مدیرعامل پرسپولیس کل پروژه او را به خطر انداخته است.

همشهری‌آنلاین - بهروز رسایلی

کلا به‌نظر می‌رسد «یحیی» ‌ها چندان میانه خوبی با رضا درویش ندارند؛ نه از جنس گل‌محمدی‌اش که بعد از کلی اختلاف تیم را رها کرد و رفت و نه از جنس عطیه‌الله، بازیکنی که پس از زمانی حدود یک‌ماه مذاکره و در شرایطی که همه در انتظار اعلام خبر رسمی انتقال او به پرسپولیس بودند، سر از الاهلی مصر در آورد. اینکه سرخپوشان این همه وقت با مدافع چپ مراکشی گفت‌وگو کردند و در نهایت او سر از تیم دیگری در آورد، نه از نظر فنی خبر خوبی برای پرسپولیس به‌حساب می‌آید و نه از نظر حیثیتی. این ماجرا چنان جدی است که شاید کل پروژه و حتی جایگاه درویش را در پرسپولیس به خطر بیندازد.

مدیر خوب یا بد؟

به‌طور کلی در مورد عملکرد رضا درویش در پرسپولیس قضاوت‌های متفاوتی وجود دارد؛ برخی به‌شدت او را زیر سؤال می‌برند و بعضی همچنان در آقای مدیر ذوب هستند که به او لقب «پرز ایرانی» می‌دهند و ظاهرا خوشایند خودش هم هست! با این حال نمی‌توان نگاه صفر و صدی به ماجرا داشت. درویش عیوب زیادی دارد که برخی از آنها را بارها به بوته نقد کشیده‌ایم؛ چیزهایی شبیه خلاف‌گویی‌اش در ماجرای کریم باقری، نوع تعاملش با یحیی گل‌محمدی یا آن ماجرای شگفت‌آور استقبال از کریس رونالدو. با این همه، نقاط قوت درویش را هم نمی‌شود نادیده گرفت. او معمولا خریدهای خوبی دارد و زیاد هم اهل باج دادن به بازیکنان نیست. با تمام اینها ماجرای یحیی عطیه‌الله از هر نظر برای او یک شکست بزرگ محسوب می‌شود. اینکه مدیر باشگاه این همه زمان برای جذب یک نفر گذاشت، هواداران را بازی داد و در نهایت موفق به استخدام او نشد، یک نمره منفی اساسی محسوب می‌شود.

ریسکی‌ترین تابستان

به جرأت می‌توان گفت این پنجره نقل‌وانتقالاتی از هر جهت برای درویش حیاتی و حیثیتی است. او بازیکنان مهم زیادی از دست داده؛ علیرضا بیرانوند، دانیال اسماعیلی‌فر، مهدی ترابی و عبدالکریم حسن، ازجمله ستاره‌های بزرگی بودند که جدا شدند و به هر حال درویش متهم است که نتوانسته آنها را حفظ کند. او حتی نتوانست علی نعمتی را نگه دارد. در عین حال درویش یکی، دو انتخاب به‌شدت ریسکی هم داشته که اگر جواب بدهد، باعث رستگاری او می‌شود و اگر به نتیجه نرسد، شاید موفقیت‌های قبلی آقای مدیرعامل را هم به باد بدهد و نامی ناخوشایند از او در تاریخ پرسپولیس به جا بماند. مهم‌ترین این انتخاب‌ها، حضور گاریدو به‌عنوان سرمربی تیم و آلکسی گوندوز به‌عنوان دروازه‌بان تیم است.

درویش بدل می‌زند؟

عجالتا اما تازه‌ترین و موجه‌ترین بهانه منتقدان درویش، داستان از دست رفتن یحیی عطیه‌الله است. این اتفاق تنها در فاصله یک هفته تا شروع لیگ برتر رخ داده و پرسپولیس را در یک پست مهم، بلاتکلیف باقی گذاشته است. حالا مدیرعامل باشگاه برای گریز از این تنگنا یک راه بیشتر ندارد؛ اینکه به سرعت «بدل» بزند و یک دفاع چپ خوب به تیمش اضافه کند. اینگونه او ثابت خواهد کرد آنقدر خام نبوده که همه تخم‌مرغ‌هایش را در یک سبد بگذارد و صرفا درگیر بازیکن مراکشی باشد. آیا او چنین تیری در ترکش داشته؟ خیلی زود معلوم خواهد شد!

منبع: روزنامه همشهری