۳ سارق خشن و مسلح که یکی از آنها زن بود ساعت ۱۱ یکی از روزهای آبان ۱۴۰۲ به منزلی در محله نواب یورش بردند و پس از شکستن درب یک واحد آپارتمانی با دیلم اقدام به سرقت کردند.

به گزارش همشهری آنلاین، ۳ سارق مسلح که سال گذشته از یک منزل در محله نواب تهران سرقت کرده بودند پس از بازداشت در حضور عوامل پلیس صحنه وقوع جرم را بازسازی کردند.

۳ سارق خشن و مسلح که یکی از آنها زن بود ساعت ۱۱ یکی از روزهای آبان ۱۴۰۲ به منزلی در محله نواب یورش بردند و پس از شکستن درب یک واحد آپارتمانی با دیلم اقدام به سرقت کردند.

مالباختگان که زن و شوهری جوان هستند در تشریح نحوه سرقت از منزلشان گفتند که سارقان حدود ۹۰۰ میلیون تومان طلا از منزلشان سرقت کردند البته چون زمان وقوع حادثه صبح بوده همسایگان از موضوع باخبر نشدند.

باند پدربزرگ‌های خشن منهدم شد | آنها بی‌رحم و بسیار حرفه‌ای هستند | راه‌اندازی تشکیلات سازمانی برای سرقت مسلحانه

در ادامه سردار علی ولی‌پور گودرزی رییس پلیس اگاهی پایتخت در بازسازی صحنه سرقت مسلحانه منزل در جمع خبرنگاران گفت: این ۳ سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار که به سرقت منازل با سلاح گرم اقدام می‌کردند شناسایی و توسط مأموران پلیس دستگیر شدند.

وی افزود: سارقان هنگام بازداشت اقدام به مقاومت کرده که ماموران هم با بهره گیری از قانون به کارگیری سلاح آنها را زمین گیر کردند.

به گفته سردار ولی‌پور گودرزی، این پرونده‌ها به دلیل ماهیت خشن جرایم، در شعبات ویژه مورد رسیدگی قرار گرفته و در کمترین زمان ممکن مجازات‌های سخت‌گیرانه برای این افراد در نظر گرفته خواهد شد.

رییس پلیس آگاهی پایتخت یادآور شد: این سارقان پیش از این نیز دستگیر و مجازات شده بودند، اما مجازات‌های گذشته برای آن‌ها بازدارنده نبوده و این بار اشد مجازات برای آنها در نظر گرفته شده است.

وی گفت: به این سارقان پابند الکترونیکی نصب خواهد شد و علاوه بر مجازات سرقت، مجازات حمل و استفاده از سلاح نیز برای آنها در نظر گرفته می‌شود.

سردار ولی‌پور گودرزی عنوان کرد: سارقان به خرید، حمل و استفاده از سلاح اعتراف کرده‌اند و اظهار داشته‌اند که در صورت مواجهه با صاحب‌خانه، او را با سلاح تهدید می‌کردند.

وی گفت: تاکنون ۱۵ نفر از شاکیان این پرونده شناسایی شده‌اند. موتورسیکلتی که سارقان از آن استفاده می‌کردند، با پلاک مخدوش و متعلق به خودشان بوده است.

سردار ولی‌پور گودرزی به سارقان به‌ویژه سارقان خشن هشدار داد: در صورت انجام اقدامات مجرمانه با برخورد قاطع روبه‌رو خواهند شد.

منبع: ایرنا