توجه به وضعیت نامناسب چمن ورزشگاه نقش جهان دیدار اول مرحله مقدماتی جام جهانی برای ایران با میزبانی ورزشگاه فولادشهر برگزار خواهد شد.

به گزارش همشهری آنلاین، امیر قلعه‌نویی پیش از برگزاری بازی سپاهان و شباب‌الاهلی به ورزشگاه فولادشهر رفت تا وضعیت این استادیوم را برای میزبانی شاگردانش در اولین دیدار مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی مورد بررسی قرار بدهد. او پس از بازدید از ورزشگاه فولادشهر به مجموعه ملت محل تمرین ذوب‌آهن که قرار است میزبان تمرینات تیم ملی هم باشد سر زد و وضعیت چمن آن را برای برگزاری تمرینات بررسی کرد.

چند ساعت بعد سپاهان و شباب الاهلی به مصاف هم رفتند و با توجه به شرایط چمن نقش جهان مشخص بود که برگزاری بازی تیم ملی در این ورزشگاه امکان‌پذیر نیست تا گزینه بازی در فولادشهر مدنظر و سپس مورد تایید قرار بگیرد.

تاج هم این خبر را تایید کرده و درباره این تصمیم اینطور گفته است: «فولادشهر را معرفی کرده‌ایم و تا این لحظه بازی با قرقیزستان در این ورزشگاه برگزار می‌شود. در هر صورت به خاطر وضعیت موجود و شرایط حاکم بر ورزشگاه‌های آزادی و نقش جهان چاره دیگری نداشتیم.»

با این وصف اولین دیدار تیم ملی در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی مقابل قرقیزستان در ورزشگاه فولادشهر برگزار خواهد شد تا پس از برگزاری یک مسابقه تیم ملی در مشهد بار دیگر یک استادیوم خارج از تهران میزبان مسابقات باشد. این دیدار روز ۱۵ شهریورماه و پس از برگزاری چند هفته از رقابت‌های لیگ برتر برگزار خواهد شد.

منبع: ورزش سه