سرپرست سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از اعطای وام کم‌بهره به مددجویان بهبود یافته مراکز تربیتی، آموزشی و درمانی یاورشهر این سازمان با هدف اشتغال‌زایی خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین، طی ۲ سال گذشته حدود ۲۷ هزار معتاد متجاهر در مراکز یاورشهر سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی پذیرش شدند که با برنامه ریزی های صورت گرفته و اجرای الگوی ۹ گام تربیتی، آموزشی و درمانی در این مراکز، حدود ۷۰ درصد آنها از دام اعتیاد رها شده اند. سید محمد نقیب با بیان این مطلب گفت: «یکی از برنامه هایی که منجر به عدم بازگشت معتادین متجاهر به اعتیاد می شود اشتغال زایی است که در این راستا واحدهای کارآفرینی و توانمندسازی مددجویان در مراکز یاورشهر راه اندازی شده اند.»

به گفته او در ۱۰ مرکز یاورشهر پایتخت بین یک تا سه واحد مهارت آموزی ایجاد شده که با تکمیل آنها تا پایان شهریور، ظرفیت آموزش و یادگیری مددجویان به بیش از ۱۵۰۰ نفر می‌رسد تا پس از ترک اعتیاد و بازگشت به جامعه، امکان اشتغال داشته باشند.
نقیب در ادامه از امضای تفاهمنامه با کمیته امداد امام خمینی(ره) خبر داد و عنوان کرد: «طی این تفاهم مقرر شده به مددجویان بهبود یافته مراکز یاورشهر وام کم بهره برای اشتغال داده شود. با دو شهرک صنعتی نیز مذاکره کردیم که مددجویان بهبود یافته مراکز یاورشهر بتوانند با گرفتن مجوز از سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی، به این واحدها معرفی شده و مشغول به کار شوند.»

منبع: همشهری آنلاین