پلیس و نیروهای امنیتی اندونزی، به‌خانه‌ای که گمان می‌رفت مخفیگاه رهبر شبه‌نظامیان منطقه‌ای مظنون به انجام حملات ماه گذشته جاکارتا و پیروان وی باشد، حمله کردند.

تلویزیون‌های محلی از کشته شدن این رهبر شبه‌نظامیان خبر دادند.

به گزارش آسوشیتدپرس، 2 کانال تلویزیونی محلی گزارش دادند که نورالدین محمد تاپ (Noordin Mohammad Top) رهبر مظنون شبه نظامیان منطقه در این عملیات کشته شده است ولی این گزارش‌ها قابل تایید نیستند و احتمالا برای تایید هویت‌آزمایش‌های DNA لازم است.

این حمله در پی محاصره‌ 16‌ساعته این خانه در مرکز استان جاوه انجام شد و ماموران با سلاح‌های خودکار به تبادل آتش با شبه نظامیان پرداختند. از سحرگاه تا عصر دیروز دست کم5 انفجار بزرگ، این ساختمان را به لرزه درآورد.

نانان سوکارنا، سخنگوی پلیس محلی جاوه در این‌باره گفت: ماموران معتقدند نورالدین تحت تعقیب‌ترین مظنون شبه‌نظامی در جنوب شرق آسیاست و 2 یا 3 نفر از حامیان وی در داخل خانه بوده‌اند ولی سرنوشت آنها معلوم نیست.

دقایقی پس از این حمله، شاهدان گفتند ماموران خارج از خانه کلاه‌های ایمنی خود را درآوردند و با یکدیگر دست دادند که نشان می‌دهد تمام افراد در خانه کشته یا دستگیر شده‌اند. یک افسر پلیس حاضر در صحنه گفت: یک جسد در داخل حمام خانه پیدا شده است.

نورالدین، مظنون حملات ماه گذشته به هتل‌های جی.دبلیو ماریوت و کارلتون در جاکارتا بود که 9 کشته بر جای گذاشت و به وقفه 4 ساله‌ حملات تروریستی در اندونزی خاتمه داد. همچنین گمان می‌رود وی از سال 2002 در 4 بمب‌گذاری دیگر در اندونزی نقش عمده‌ای داشته که شامل بمب‌گذاری‌ در کلوپ‌های شبانه منطقه تفریحی بالی در سال 2002 است که 202 کشته برجای گذاشت.